Hvad er det for nogle larver i spind på mine æbletræer?

Jeg har i mit 4 år gamle æbletræ fået flere brune spind med små sorte prikker i, og når jeg fjerner spindene, er der små larver i. Er det spindemider, og hvordan behandler jeg det i så fald?

Med venlig hilsen
Birgitte Hansen, juni 2006

Svar

Ud fra din beskrivelse er jeg ret sikker på, at det er larver af spindemøl, du har i æbletræerne.

Du kan se mere om dem i artiklen Spindemøl i vores database med Skadedyr og plantesygdomme. Her kan du også læse, hvilke muligheder du har for at forebygge angreb, og hvilke miljøvenlige metoder der er for at bekæmpe et angreb.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Forhandlerguide

Solsikken

Alt til den økologiske have

Revira – det usynlige hegn

Det usynlig hegn mod uønskede dyr.

Robinie.dk – SkovTrup

Beskyt afgrøder med insektnet – bionet

Borregaard BioPlant

Nyttedyr til drivhuset og haven.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Skadedyr > Hvad er det for nogle larver i spind på mine æbletræer?