Hvad koster en havearkitekt i to timer?

Hvad vil det koste for 2 timer med råd om anlæg af gangsti og evt. planter. Jeg gør selv arbejdet for det meste.

Med venlig hilsen
Birthe Buhl, december 2015

Svar

Det kan være en rigtig god idé at få hjælp af en havearkitekt, når en større eller mindre del af haven skal ændres. En havearkitekt kan komme med ideer, man ikke selv havde tænkt på, og havearkitekten har stor viden om planter og fliser mv. På sigt kan man faktisk spare penge, ved at man planter det rigtige fra starten.

To timers haverådgivning koster typisk omkring 2.300 inkl. moms og kørsel. Hvis der er behov, kan man typisk tilkøbe ekstra halve timer på omkring 380 kr. pr. halve time. Haverådgivningen kan bestå af en samtale, samt en haveskitse på stedet, hvis der er behov for det. Nogle havearkitekter, inklusive jeg selv, laver også gerne en planteliste i forbindelse med rådgivningen. Andre havearkitekter laver kun plantelister i forbindelse med haveplaner.

Her på Havenyt kan du finde havearkitekter i Forhandlerguiden og link videre til deres hjemmesider:
Havedesign og rådgivning
Havearkitekt MAA/MDL

Hvis man Googler ordet Havearkitekt, kommer der også mange havearkitekter frem.

Med venlig hilsen
Lene Palmer
Selvstændig havearkitekt, Havearkitekt Lene Palmer

Kommentarer

Forhandlerguide

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Robinie.dk – SkovTrup

SkovTrup – Miljørigtigt Træ til haven

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Anlæg > Hvad koster en havearkitekt i to timer?