Er det en god ide at lægge fibertex under træflis?

Jeg har et næsten 20 meter langt indgangsparti, langs hvilket der er en to meter bred »stubmark« med over 20 træstubbe med tilhørende rødder foruden levende rester/rødder af hedengangne hække og ukrudt. Da faldet på grunden tillader det, vil jeg for nemheds skyld overhælde hele herligheden med træflis, indtil der haves bedre tid til at renovere denne del af haven.

Hvilken flis kan anbefales? Er det smart at lægge fibertex under træflisen. Jeg har det liggende, så omkostningen er ligegyldig.

Med venlig hilsen
Jan Jungclaus, maj 2002

Svar

Det vil være en rigtig god idé at lægge fibertex ud over arealet, før flisen bliver lagt på. For det første kan det dæmpe ukrudtets evne til at bryde op gennem flisen (men nok ikke helt hindre den!), og for det andet bliver det væsentligt meget lettere at fjerne flisen, når stykket skal renoveres. Om man bruger den ene eller den anden slags flis, det kan såmænd være ligegyldigt i denne sammenhæng, hvor det jo egentlig bare kommer an på at give stykket et vist »ordnet« præg.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Robinie.dk – SkovTrup

SkovTrup – Miljørigtigt Træ til haven

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Anlæg > Er det en god ide at lægge fibertex under træflis?