Er der noget at tage hensyn til, når man bruger knust granit havens bede?

Jeg skal have knust granit i mine bede – er der noget jeg skal tage hensyn til inden jeg gør det?

Med venlig hilsen
Susie Lykkeberg, september 2002

Svar

Egentlig ikke, men du bør tage i betragtning, at knust granit har en basisk virkning på jorden. Hvis ét eller flere af bedene er surbundsbede, må der gøres noget for at afdæmpe basevirkningen. Det
kan ske ved, at man skyller alt det fine støv af granitten.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Land Højbede

Land Højbede og Plantekasser

Robinie.dk – SkovTrup

SkovTrup – Miljørigtigt Træ til haven

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Anlæg > Er der noget at tage hensyn til, når man bruger knust granit havens bede?