Kan toppen af et juletræ blive til en ny plante?

Kan man tage toppen fra et juletræ og plante den, så den gror videre?

Med venlig hilsen
Peter Korsdal Hansen, november 2011

Svar

Kort og godt: Nej, det kan man ikke. Eller rettere: Det kan man kun med stor erfaring og viden som baggrund og det rette laboratorieudstyr til sin rådighed.

Rødgran formeres af samme grund ved frø, og det er til gengæld ganske let.

Se svar om frøformeing af gran

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Frøsnapperen

Grundige såvejledninger til alle frø

Spiroggro

Frø til gavn for insekter

The Plant Explorer

Se Danmarks største frø udvalg

Gartneri Toftegaard

Øko planter til den spiselige have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frø og formering > Kan toppen af et juletræ blive til en ny plante?