Hvordan skal hasselnødder tørres?

Skal hasselnødder ligge i haserne under tørringen?

Med venlig hilsen
Tom Johanson, september 2007

Svar

Hvis nødderne sidder i haserne, når du plukker dem, så lader du dem sidde og tørre færdig dem i hasserne. De fleste vil så selv slippe, når de er tørre nok. Det er vigtigt, at tørringen foregår et luftigt sted, og at nødderne lægges ud i et tyndt lag under tørringen.

Med venlig hilsen
Karna Maj

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Naturplanteskolen

Gartneri Toftegaard

Gamle danske sorter

Søkjærgård Samsø

Spiroggro

Udlejning af mosteri

Gamlefrugtsorter.dk

Gamle sorter af frugttræer på vildstamme

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Frugt og bær > Hvordan skal hasselnødder tørres?