Hvorfor taber vores pebertræ bladene?

Vi har et pebertræ, som har opført sig efter bogen. Men nu har det ikke bare et blad, men en masse røde bær. Er det rigtigt at det taber alle blade, når bærrene kommer?

Med venlig hilsen
L. Mønster, juli 2011

Svar

Nej, det er ikke normalt, men dog ofte forekommende med tidligt bladfald hos peberbusk. Som regel skyldes det en virus, der kun kan afsløres på de tidligt visne blade. Derfor bør man altid købe sin peberbusk sidst på sommeren, hvor det tydeligt kan ses, hvilke planter der er fri for virus’en!

PS. Husk i øvrigt på, at buskens fristende, røde bær er meget giftige. Måske var det en idé at fjerne dem, før nogen kommer til skade?

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Plantesygdomme > Hvorfor taber vores pebertræ bladene?