Kan jeg udfylde hul efter drivhus i græsplænen med kompost?

Efter at jeg har fjernet et drivhus i græsplænen, er der kommet et rimeligt stort hul i jorden. Det vil jeg gerne have fyldt ud, så det bliver jævnt med resten af plænen, og derefter så græs på stedet.

Kan jeg bruge kompost fra genbrugsstationen, eller hvad skal jeg bruge? Der skal ca. lægges et 15–20 cm lag på for at hullet er fyldt op i niveau med plænen.

Med venlig hilsen
Lars-Erik Fruerlund, maj 2002

Svar

Et lag kompost på 15–20 cm tykkelse vil synke kraftigt sammen, når det bliver fuldt omsat, hvad kommunal kompost som regel ikke er. Derfor bør komposten blandes med lige dele filtergrus, som kan bidrage til at fastholde det ønskede niveau.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Kan jeg udfylde hul efter drivhus i græsplænen med kompost?