Skader tang i rhododendronbedet?

Jeg har ved mit sommerhus lavet et slags rhododendronhøjbed. For at fylde op mellem planterne, der står i ren rhododendronspaghnum, har jeg fyldt op mellem planterne med tang (blæretang, der først er skyllet i ferskvand). Er det tilrådeligt? Jeg ved, at man i gamle dage gødede markerne med samme slags tang.

Mit egentlige spørgsmål er: Kan planterne tåle det – gavner eller skader det dem.

Med venlig hilsen
Jørgen Eskildsen, marts 2004

Svar

Lige netop surbundsplanter tåler slet ikke det mindste salt om rødderne. Så med mindre du har vasken tangen endda meget godt ud, vil det være skadeligt for dine planter.

Du har i øvrigt helt ret i dine andre bemærkninger.

Med venlig hilsen
Sten Porse

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Staudemarken

Stauder i potter.

Solsikken

Alt til den økologiske have

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Skader tang i rhododendronbedet?