Går min elefantgræs ud efter blomstring?

Min elefantgræs, som jeg har haft i over 35 år og er meget glad for, blomstrer for første gang med en flot og eksotisk udseende blomsterstand. Men nu er jeg nervøs for, at den går ud i lighed med bambus efter blomstringen?

Med venlig hilsen
Inger Kjærulff Nielsen, november 2006

Svar

Elefantgræsser er helt anderledes end bambus, og de kan blomstre år efter år.

Der er enkelte sorter af elefantgræs, som ikke har blomstret før i år. Når blomstringen er gået i gang, skyldes det den lange varme sommer.

Med venlig hilsen
Jens Thejsen
Konsulent, underviser og forfatter, www.jensthejsen.dk

Kommentarer

Relaterede sider

Forhandlerguide

Staudemarken

Stauder i potter.

Blomstergården

Duftende Georgin hentet hjem fra Canada.

Havearkitekt Lene Palmer

Havedesign i København og på Sjælland

Solsikken

Alt til den økologiske have

Her er du: Forsiden > Spørg eksperterne > Prydhaven > Går min elefantgræs ud efter blomstring?