Forum

Overvintring af jordbær stiklinger

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Klaus Linnert, 18. august 2004 kl. 10.04

Da vi skal flytte om ca 1 mdr. men vores nye have først bliver anlagt til april, ville jeg høre om det er muligt at tage stiklinger af vore jordbær nu, og sætte dem i plandekasser for så at udplante dem til april eller senere. Kan det lade sig gøre, eller er der en anden metode?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Malene, 21. august 2004 kl. 21.25

Jeg er ikke ekspert på området, men jeg har haft jorbærstiklinger stående en hel vinter under usle forhold i en tønde uden dræn i en blanding af jord og grus. Troede det var ude med dem for altid, men de levede stadig om foråret og satte rent faktisk fine jorbær selv samme sommer. Så min konklusion må være, at det kan du sagtens! (De må bare ikke tørre ud)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper, 20. oktober 2009 kl. 19.15

Mine jordbærplanter har en masse stiklinger der ikke har slået rødder endnu. Kan jeg sætte stiklingerne i små potteplanter nu (20 okt.), eller er det for sent? jeg kan evt kappe båndet til moderplanten og sætte dem ind i min udestue.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 20. oktober 2009 kl. 21.55

Hej Jesper

Som Malene i indlæg nr 1 er jeg ikke ekspert på området, men jeg ville da forsøge at gøre det. Du har vel ikke så meget at miste?

Er det nødvendigt at kappe stiklingerne fra moderplanterne? For ellers ville jeg bare lade dem blive på planterne og forvente at der er fint rodnet til foråret.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jesper, 21. oktober 2009 kl. 10.13

Hej Linda.

Tak for det. Det vil jeg prøve.

Nyt svar til emnet »Overvintring af jordbær stiklinger«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Overvintring af jordbær stiklinger

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider