Skrevet af: Vibeke, 21. januar 2005 kl. 22.56
Er der nogen der kender navnet på et jordbær som min svigerfar kaldte syltebær?
Bærret er ikke så stort, men bliver flot mørkt rødt og så er det sødt og med en meget kraftig smag.
Når man plukker det går blomsten af så der bliver et hul ned i bærret.
Skrevet af: Susanne, 9. februar 2005 kl. 19.21
Hvordan laver man jordbærfrø?
Jeg har i dag købt frø til at lave jordbærplanter (Fragaria Temptation) posen indeholder 19 frø og koster næsten 20 kr.
Så er det lige at jeg spekulere på hvordan man laver jordbærfrø?
For hvis det er som jeg forestiller mig – frøene som sidder på det dejlige røde jordbær får lov at tørre – a la- tomat frø – er det da temlig dyrt, for det er allerhøjest 1 jordbær jeg har købt til 20 kr. Er jeg langt væk fra virkeligheden?
VH Susanne.
Skrevet af: Jesper Nielsen, 26. maj 2011 kl. 20.28
Jeg er selv igang med at prøve med " friske " frø fra købe jordbær. For det første ved jeg ikke om de spirer uden at have været tørret først, og for det andet ved jeg ikke om de frø har været befrugtet. Jeg har lagt beholderen med frø ude på vores badværelses gulv, hvor der er varme og under skabselementet hvor det er mørkt. Jeg venter spændt. mvh Jesper
Skrevet af: Jesper Nielsen, 27. maj 2011 kl. 19.41
Til Susanne. Jeg fandt en link om jordbærfrø og information om hvordan frø bliver til plante. mvh Jesper
www.gardenguides.com/77356-stages-strawberry-seed-germination.html
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Jordbær