Skrevet af: Lars Lyngsø, 31. marts 2005 kl. 13.56
Er mirabelle (magda jensen) selvbestøvende eller kræves der en anden sort for bestøvning? Kan blommetræ i nærheden bestøve mine 2 "magda jensen" mirabelletræer?
Skrevet af: T.Rasmussen, 7. april 2005 kl. 13.35
Til Lars
Iflg. Politikens bog frugt og bær er Mirabel fremmedbefrugtende.
Derfor vil jeg anbefale dig, at du planter en sort mere, det kan f.eks. være den gule ''first'' eller den røde ''Carlsen Skjødt''
hilsen
John
Skrevet af: Lars Lyngsø, 7. april 2005 kl. 15.08
Jeg har spurgt 3 planteskoler. 2 af dem sagde at de var selvbestøvende.
Jeg har en række sveskeblommetræer i mit hegn. Jeg vil satse på at de kan bestøve mine 2 mirabelletræer.
Skrevet af: Anders Fogh Rasmussen, 25. april 2005 kl. 12.50
Mit mirabella træ er revnet og jeg har sprængt det i luften og jeg komme til at, for tæt på og mistede 2 ben.hehe.og nu er jeg i kørestol
Skrevet af: Anne Bang, 17. marts 2009 kl. 13.31
Kan man beskære gamle mirabelletræer kraftigt ned?
Skrevet af: Anne Bang, 17. marts 2009 kl. 13.31
Kan man beskære gamle mirabelletræer kraftigt ned?
Skrevet af: Mogens; E., 17. marts 2009 kl. 20.16
Hej Anne.
Det kan du sagtens, men de bliver hurtigt ligeså store igen med mange flere sidegrene. De gror temmelig vildt og stikker.
Skrevet af: Annie, 25. april 2009 kl. 13.16
Hvor kan jeg købe et mirabelletræ? jeg kan ikke finde den i plantorama
Skrevet af: Lars Lyngsø, 27. april 2009 kl. 18.48
Du kan bestille mirabelle i alle planteskoler.
Skrevet af: Louise Juel, 30. oktober 2009 kl. 22.55
Hvordan slipper jeg helt af med et stort gammelt mirabelletræ.
Det sætter jo bare en masse nye skud hvis det blir skåret ned. Dør det hvis man pendsler roden med round up?
Skrevet af: Anonym bruger 1, 30. oktober 2009 kl. 23.04
Ja, hvis det bliver gjort max. 6 timer efter nedskæring og i månederne nov.-dec.-jan.
Mvh Hans
Skrevet af: Søren S Duun, 31. oktober 2009 kl. 12.12
Ellers kan du også vælge at pensle træet i for sommeren når det har skudt nogle skud med lidt grønne blade. Så vil midlet blive optaget i gennem bladene og videre ind i planten. Når skudene så visner kan du efterfølgende klippe disse skud af.
Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2009 kl. 12.23
Hvis du vil bruge Roundup, så gør det her i vinter. Der er flere fordele: Det er det mest effektive overfor rodskud, du kan gøre det med det mindste forbrug af middel, og uden at komme til at spilde på omgivelserne.
Mvh Hans
Skrevet af: Anonym bruger 1, 31. oktober 2009 kl. 12.27
Undskyld slåfejl. Jeg hedder Petersen.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.