Skrevet af: Jane, 7. juni 2005 kl. 22.50
Jeg har fået en japansk løn foræret – den ligner en lille busk, men ifølge mærkatet bliver den 2,5 meter høj.
Er der nogen der ved hvor bred den bliver?
Og hvor hurtigt den vokser?
Jeg er nemlig ved at overveje, hvor den skal stå – hvis nu ellers jeg kan holde liv i den. Jeg læser andetsteds her på siden, at det måske kan være lidt svært, men jeg håber. Den er smuk!
Hilsen Jane
Skrevet af: Karin, 8. juni 2005 kl. 19.31
Hej Jane.
"Orange Dream" skulle kunne blive ca 3 x 3 meter.
Jeg har selv en japansk løn der skulle kunne blive ca 5–6 meter høj, men på 10 år er den ikke vokset mere end ca 40 cm :-)
Den stod de første 6 år i en stor krukke hvor jeg flyttede den ind til huset om vinteren, men de sidste 4 år har den vokset temmeligt vind- og frostudsat på friland og da jeg også har hørt at de skulle være lidt sarte er jeg altid spændt på om den har overlevet vinteren. Den har dog klaret det med stråleglans indtil nu. Skulle det gå hen og blive rigtig isvinter på et tidspunkt vil jeg nok smide et par lag fiberdug over den.
MVH
Karin
Skrevet af: Gitte, 8. juni 2005 kl. 19.43
Citat fra jagro.dk :
"Orange dream" udvalgt for sin friske orange forårs bladfarve. Ligner "Katsura" med springer ud lidt senere. Beholder den gyldne farve langt hen på sommeren. Delvis skygge.
Max højde/bredde: 3 x 3 meter.
Anlægsgartnerelev.
Skrevet af: Leo Evaldsen, 28. august 2005 kl. 16.01
Hvad skal man tro...på min mærkat står der 125cm høj,og 100 cm bred!
Derfor plantede jeg min i en krukke.
M.V.H Leo.
Skrevet af: Jane, 28. august 2005 kl. 21.46
Der må være forskellige typer.
Min (som var ca. 60 cm. høj da jeg plantede den i juni er i hvert fald vokset 5–10 cm siden, så jeg har stor tiltro til, at den med tiden vil blive rigtig stor. (det håber jeg)
hilsen Jane
Skrevet af: Kirsten Jensen, 10. juli 2009 kl. 16.27
Er der nogen, der kender Grøn Acer Palmatum?
Evt. har et billede af den?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.