Forum

Salg af valnøddetræ

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jan Borch Mogensen, 20. februar 2003 kl. 20.14

Da vi står for en størrre om- og tilbygning er vi desværre nødt til at fælde vores gamle valnøddetræ. Det er med stor ærgelse at vi er nødt til det, men træet er så stort og vil komme alt få tæt på huset. Mit spørgsmål går på:
Kan man sælge sit valnøddetræ og til hvilken pris?

1 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Berit Sørensen, 17. juli 2003 kl. 14.39

Til Jan,
desværre ved jeg ikke, om der er salg i valnøddetræer. Men da vi selv har et sort træ, der skal fældes, ville
det være dejligt, om du kunne gelejde os videre? Er der penge i det? Og hvor?

Venlig hilsen Berit Sørensen

2 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Eilsø, 4. november 2003 kl. 23.31

Jeg har et valnøddetræ der er ca 120–130 år gammelt, 80–90 i diameter og ca 4 meter reel stamme, men nu kan det ikke mere.Iflg. velorienteret kilde er det ikke noget man blot laver til brænde. Dansk langsomt voksende burde være værdifuldt, men hvor finder man en køber.

Mvh
Mogens Eilsø

3 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 5. november 2003 kl. 12.42

Hvis I ikke kan komme af med træet, så kan det måske bruges til at lave plankemad med. Se her:

home13.inet.tele.dk/Lorens/side16.htm

4 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 5. november 2003 kl. 15.06

Ja, det er et flot træ, har du selv lavet
det. Jeg har også lige flyttet to æbletræ
det kan man godt selv om de er gamle.

Hilsen Lone

5 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Henriksen, 13. november 2003 kl. 19.56

Det ville da være synd at lave et stort valnøddetræ til brænde! Jeg kunne godt være interesseret, især hvis træet befinder sig på Fyn. Hvad jeg vil betale for det afhænger både af om jeg selv kan fælde det (pga. huse eller ligende)og hvor real stammen er.

Hilsen Michael

6 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Per G. Jensen, 9. december 2003 kl. 20.13

Jeg har selv et valnøddetræ som kommer i vejen for en tilbygning og skal fældes, men jeg har hørt at folk som drejer i træ er interesseret i netop den art da det giver et flot produkt.

Hilsen Per

7 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Dorthe Ibsen, 29. juni 2007 kl. 12.52

Vi har et valnøddetræ i vores have et stort et, vi er desværre nød til at fælde det, fordi det er ved at vælte, vi syntes det er en skam hvis det skal gå til brænde. Så hvis der er nogen som er interesseret eller kender nogen der er. Vil vi meget gerne høre fra dig. Vi bor i Odense M
Hilsen Dorthe

8 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johnny Eskildsen, 9. september 2007 kl. 14.03

Jeg opkøber gerne jeres løvfældende træer, i kan kigge ind på www.goedvadsnedker.dk og kontakte mig derigennem

9 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Hans Åge, 9. september 2007 kl. 20.57

Jeg er overbevidst om at især bøsse- og knivmagere køber deres valdnøddetræ, især i tyskland, fordi der er alt for lidt af det her i landet. Det er vistnok halvdyrt endda. Det drejer sig, som altid om kvaliteten til formålet. Find jeres kunder på nettet eller i bladene. håp

10 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille Hertz, 26. august 2008 kl. 20.05

Vi har også et over 100 år gl. valnøddetræ der skal fældes, så hvis der er nogen der har interesse i at købe det, kan vi kantaktes på tlf. 21272717.

Vi bor i KBH.

Mvh
Pernille Hertz

11 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nicklas Josephsen, 18. august 2013 kl. 20.08

Jeg er interesseret i at købe et valnøddetræ. Kan komme og fælde det og tage det med, med det samme. Helst på sjælland.

Skriv evt. Nicklasj_89@hotmail.com

12 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 19. august 2013 kl. 11.13

Hej Nicklas Josephsen

Hvis du vil have dit ønske endnu bredere ud kan du oprette en "Købes"-annonce på Del Jorden - du kommer let ind på den side ved at klikke på annoncen øverst til venstre på Havenyt.

Held og lykke med opsporingen af mulige sælgere !

Med venlig hilsen fra
Lone

13 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Morten Jakobsen, 25. august 2013 kl. 11.50

Hej
Jeg har et valnøddetræ på rod til salg, har det interesse så ring på tlf.50536865

mvh Morten. Fyn

14 af 14 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ebbe Nygaard, 29. april 2020 kl. 20.27

Hej.
Er du kommet af med træet??
Mvh Ebbe.

Nyt svar til emnet »Salg af valnøddetræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Salg af valnøddetræ

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider