Skrevet af: Marissa, 11. april 2006 kl. 16.14
Hvordan planter man og plejer franske anemoner?
Skrevet af: Helle Nørgaard, 11. april 2006 kl. 16.19
Franske anemoner er knolde man lægger i jorden når der ikke mere er fare for frost. I løbet af sommeren for du nogle pragtfulde blomster og når de er afblomstret og bladene visnet ned, skal knoldene op, tørres helt og lægges køligt og mørkt indtil næste forår. Jeg plejer at have mine i krukker så er knoldene nemmere at finde igen.
Hilsen Helle
www.helleshave.dk
Skrevet af: Dorte, 12. april 2006 kl. 11.05
Mine franske anemoner overvintrer i haven.Men jeg bor i nordvestjylland og her er sjældent så koldt om vinteren...den sidste undtaget.
Så jeg gør faktisk ikke noget ved dem.
Skrevet af: Marissa, 13. april 2006 kl. 10.46
Hej Helle og Dorte
Tak for hjælpen
Det lyder ikke særlig kompliceret med franske anemoner, så jeg glæder mig til at komme i gang!
Meget flot hjemmeside, Helle!
Mange hilsner
Marissa
Skrevet af: Ebbe Madsen, 6. februar 2007 kl. 11.10
Jeg har også Franske Anemoner i haven, de blomsterendnu i Februar men det er også på Lolland. Hvårnår holder de op med det. Hilsen Ebbe
Skrevet af: Lone Schneider, 16. februar 2007 kl. 17.11
Mine blomstrer også ind imellem og mest i foråret og forsommer. Jeg tar dem aldrig op om vinteren og de har det fint med det.
hilsen Lone
Skrevet af: Gurli, 19. august 2007 kl. 15.42
Kan man bruge frøene fra de franske anemoner?
Skrevet af: Helle Nørgaard, 20. august 2007 kl. 9.55
Jeg har ikke prøvet, men jeg tror det. Du skal bare regne med der går nogle år inden de blomstre, da de jo skal danne knold først.
Helle – www.helleshave.dk
Skrevet af: Vera Holm, 29. oktober 2008 kl. 10.38
Jeg har fransk anemone på andet år – første år i krukke – i år i køkkenhaven. De blev sat i maj og har nu blomstret siden august. Det synes som om, at des flere jeg plukker, des flere kommer der. Jeg har blå, rød og hvid, den blå er langt den kraftigste og "flittigste". Sidste år blev knoldene opbevaret tørt i bryggerset v. 15–18 grader.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.