Forum

Gødning af Vinplanter.

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tonny Nielsen, 17. april 2006 kl. 14.17

Er der nogen som har et godt gødningsforslag til Vindrueplanter?

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Alice Hvid, 3. juli 2006 kl. 12.51

Kan man plante vindruestok i potter i gulvopvarmet udestue
Skal det helst være lerpotte, kan det være glaseret stentøj eller plastpotte?

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Tin Rasmussen, 16. marts 2007 kl. 8.45

Efter min erfaring kan det ikke lade sig gøære at have en vinplante i en potte i havestuen. Ligegyldig hvor stor potten er, om det så er en murerbalje vil den i løbet af 1–2 år blive for lille og den vin som lige groede så godt vil gå ud.

Det skyldes at vinen har et enormt rodnet, jeg har hørt at det kan være op til en kilometer langt. Den rigtige løsning er at plante vinen udenfor havestuen, lave et hul i glasset og lede planten ind derigennem. M venlig hilsen N Rasmussen

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lassetoto, 4. september 2007 kl. 13.59

Hved du hvad hvis du har noget hønsemøg (lort) så viv den det 3 gange om året (gør der samme ved roser) og så skal jeg låve dig for at der kommer en masse frugt og så sørg for at knibbe grenene

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 6. september 2007 kl. 0.29

Jeg har aldrig oplevet at vinplanter trænger til gødning. Deres rødder finder selv rundt og som tidligere nævnt kan en ny plante sende rødderne 10 m væk på en sæson.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Nina Tin Rasmussen, 7. september 2007 kl. 20.20

Ja, jeg kan også varmt anbefale det færdigkøbte hønsemøg " naturgødning" virker fremragende på alt, og udendørs gør det ikke så meget at det har en lille lugt-

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 25. maj 2011 kl. 20.19

Hej med jer allesammen.

Jeg er lige kommet forbi, og har set jeres spørgsmål, det stod på en side "hvor jeg ikke plejer at komme".

Der er en side på denne hjemmeside med denne "adresse":
www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html
Der plejer jeg at læse og besvare de spørgsmål der evt. kommer ang. vindruepasning o.s.v.
Men jeg kan se, at mange har fundet ud af at skrive direkte til mig, og be' om de ca. 10 sider vindrue-pasnings-vejledning.

Men det kræver jo, at jeg har din mailadresse, så send mig den på min mailadresse, så får du de ca. 10 sider.

Venlig hilsen
Holger Pedersen
Marbækvej 11 A
3600 Frederikssund
Tlf.nr.: 4731 4705
Mail: hope@post.tele.dk

Nyt svar til emnet »Gødning af Vinplanter.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Gødning af Vinplanter.

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider