Skrevet af: Thomas Dalsgaard Clausen, 29. maj 2006 kl. 19.32
Hejsa.
Jeg har fået købt nogle små "planter" som blev solgt som "ørkenroser". de ligner imidlertid ikke hvad jeg finder når jeg søger efter "ørkenrose" på internettet. De her er nogle små brune "krat" som folder sig ud når de vandes.
Er der nogen der ved hvad de er for nogen, og hvordan man skal behandle dem?
Her er et billede af tre når de er indtørrede:
www.adore.dk/rose/rose1.jpg
Og her er et billede af en anden plante men man kan se dem ude i siden. sådan ser de ud når de har fået vand når de tørrer ud folder de sig ind igen
www.adore.dk/rose/rose2.jpg
Skrevet af: Anne Demant, 29. maj 2006 kl. 22.41
Navnet kender jeg bare som ørkenrose, de bor i ørkenen, føres rundt med vinden, folder sig ud ved regn/fugt og når de tørrer blæser de videre. Jeg har haft en i 5 år, den voksede en del, lå i en flad skål på havebordet hele sommeren, i sol og regn. og overvintrede i samme skål uden vand i bryggerset.
Desværre kom jeg til at træde på den en dag den var blæst ned på fliserne,- og det var så det. Ingen blomster eller lign. så jeg på den.
Skrevet af: Helle Nørgaard, 30. maj 2006 kl. 19.18
Hej Thomas
Jeg tror din plante er en Kandebære.
Helle www.helleshave.dk
Skrevet af: B, 30. maj 2006 kl. 20.51
Den har absolut intet med en kandebærer at gøre!
Skrevet af: Helle Nørgaard, 30. maj 2006 kl. 22.00
B
Jeg svarede altså på hvad den plante som er det nederste link er for en. Og det mener jeg bestemt er en Kandebære. Jeg kender godt en Ørkenrose, faktisk har jeg 3 stående til forspiring i øjeblikket.
Helle -http://www.helleshave.dk
Skrevet af: Anne Demant, 1. juni 2006 kl. 16.59
Hej Thomas,
Så fik jeg gravet i hukommelsen, det er Jerikos rose du har. www.mistel.dk/JERIKO_H.htm
Skrevet af: Phd. Lektor Vilstrup Paulsen, 29. juli 2006 kl. 14.45
Jeg syntes nu mere det ligner alm. karse sået i en mælke karton, det er en sej ko i har, jeg kan ud fra glasset se at der har været soja kakao i det
Skrevet af: Mogens., 28. oktober 2007 kl. 21.48
Hvis den tøre brune klat folder sig ud når den kommer i vand er det en Jerikos rose.
Skrevet af: Lise L, 5. november 2007 kl. 2.01
Jeg har fået en STEN forærende den hedder en ørkenrose men har jo ikke meget at gøre med en plante. Stenen er lysebrun med mange riller i.
Så der må være flere der hedder det samme. Jeg fik en forklaring om stenen i et brev der medfulgte men den ligger i en kasse men måske nogen af jer kender til at ørkenrosen også kan være en sten
Skrevet af: Martin P, 29. juli 2008 kl. 23.53
Jeg har to spørgsmål ang. Jerikos rose:
1.
Hvordan kan den vokse? Når jeg hælder vand på min og lader vandet stå i ''fadet'', bliver den bare loden og lidt muggen efter nogle dage. Og altså ingen tegn på vækst. Såe?
2.
Helle Nørgaard, hvordan kan man have en ørkenrose til forspiring? Hvad er det for en plante, der i sidste ende bliver til en Jerikos rose? Jeg har nemlig prøvet at have den stående i jord, men den slår ikke rod eller noget som helst.
Skrevet af: Gerda Dam, 31. december 2008 kl. 13.44
Jeg har også en ørkenrose den ligner ikke nogen af den her den blomstrer flot i sole 'vindueskarm
jeg skal sende et billede af den.men er ikke i blomst nu men fin grøn
mvh Gerda
skriv til mig og jeg vil sende et billde af den jeg har
gdl@stofanet.dk
Skrevet af: Henrik Jakobsen, 30. maj 2009 kl. 22.49
Hejsa så har jeg lige lagt nye billeder på min hjemmeside
af nogle af mine adenium/ ørkenroser som blomstre
lige nu i kan kigge på min side
www.adenium.dk
og så under galleri
mvh. henrik
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.