Skrevet af: Leif Petesen, 29. april 2003 kl. 13.30
Et glas er blæst ud af mit drivhus under et stormvejr. De tilhørende glas clips, der holder ruden, er blæst væk. Desværre har hverken Silvan, Bauhaus, Råd&Dåd andre clips end Juliana flueben der ikke passer.
Clipsen er lavet af et 15mm bred fjedrende metal-bændel formet i en lidt skæv omega form.
Drivhuset er mærket med:
Carousel
Crittal Warmlife Ltd.
Withm Essex.
Hvor kan jeg mon få ekstra clips?
Skrevet af: Karin Petersen, 30. april 2003 kl. 21.10
Hejsa.
Har fundet flg på nettet:
www.crittall-windows.co.uk/index2.html
det skulle være det firma som har fremstillet dit drivhus. Du kunne prøve at skrive direkte til dem.
MVH
KarinP
Skrevet af: Jacob Olsson, 20. april 2004 kl. 12.07
Er der nogen der stadig forhandler et drivhus af mærket "Crittal" fra Witham Essesx i England? (danske forhandlere). Jeg mangler nogle gummilister (glaslister) til et gammelt drivhus.
Skrevet af: Lars Gjedde, 21. august 2004 kl. 11.50
Jeg har nu srevet til Crittal i England, for at se om de kan hjælpe os med deres gamle drivhuse. Jeg ved ikke om det fører til noget endnu.
Hvis nogen skulle have fundet en løsning i mellemtiden hører jeg gerne om det.
mvh. Lars
Skrevet af: Leif Petesen, 24. august 2004 kl. 21.10
Det endte med at jeg fik nogle clips fra min bror. De er nogle zik-zak bukked ståltråd. De ligner dem man kan købe i Silvan og Bauhaus. Så min første antagelse om at de gængse clips ikke passer er nok ikke rigtig alligevel. De virkede fint.
Jeg skrev også til et firma ved navn Crittal, men de ville ikke kendes ved drivhusene.
Skrevet af: Stig F. Nielsen, 9. februar 2005 kl. 14.53
Er der nogen som ved, om Crittal drivhuse stadigvæk forhandles i Danmark, således at der er muligt af få reservedele og tilbehør? Eller passer reservedele og tilbehør fra andre mærker Crittal-husene? Overvejer at købe et brugt.
Skrevet af: A. Bøgh Mortensen, 12. marts 2005 kl. 10.19
Jeg har et Crittall drivhus som jeg gerne vil sælge til en billig pris, hvis nogen skulle være interesseret
Skrevet af: Peter, 28. marts 2005 kl. 17.42
Hej, vi har for nylig overtaget et drivhus. Hvordan konstaterer jeg hvilket fabrikat det er?
Størrelsen på det er ca. 2,5 x 4 meter, dobbelt skydedør samt 4 loftvinduer der kan åbne.
Håber én eller anden kan give mig svar, da jeg skal ud at finde glas o.l. i en fart.
Mvh.
Skrevet af: Maj Kirstine Svendsen, 7. maj 2006 kl. 21.01
Hey A. Bøgh
jeg er interesseret i dit Crittall drivhus. men hvor mange m2 er det på og hvor meget vil du eventuelt have for det?
Skrevet af: Kristian Kaae, 16. maj 2006 kl. 19.37
Hej
Jeg har lige købet et brugt Crittall drivhus som jeg selv pillede ned og nu har sat op. Så vidt så godt, MEN kan kan ikke huske eller finde ud af hvordan døren skal monteres. Jeg har 4 stk. metal tilbage, men kan på ingen måde se eller regne ud hvodan de skal bruges.
Er der nogen der har et Crittall drivhus som evt. kan hjælpe med lidt vejledning eller sende et billed af hvordan døren er monteret?
Mvh.
Kristian
Skrevet af: Anders Tvedesøe, 8. juli 2006 kl. 22.52
Var der nogen som fandt ud af om der var danske forhandlere som solgte stumper til crittall drivhuse. Jeg har en væg model som jeg skal af med og i den forb ville jeg gerne købe nye gummi lister/profiler så det er i tip top stand. Er der nogen som kan have interresse i at evt købe det?
Skrevet af: Alberg Hansen, 9. oktober 2006 kl. 19.38
Fjern listerne og kom en stribe silekone istedet. lad den tørre inden du sætter ruderne i.
Skrevet af: Sanne Fleckner, 28. maj 2007 kl. 15.11
Jegv har også købt og opstillet et crittall drivhus og jeg har en brugsanvisning – send mig din adresse, så skal jeg kopiere de sider du skal bruge og sende dem til dig.
Jeg er ikke kommet til det med døren endnu, men løser det sikkert næste weekend.
Skrevet af: Bent Nielsen, 1. marts 2008 kl. 20.22
Hej Sanne eller andre
Jeg har fået et crittal drivhus men har lidt besvær med at samle det, så jeg ville være rigtig glad hvis nogen kunne hjælpe med en opstillingsvejledning.
Det er en vægmodel.
Bent
Skrevet af: Michael L, 27. april 2008 kl. 15.05
Jeg er interesseret i at købe et drivhus af mærket
crittall warmlife – carousel. Størrelse 5–12m2
Jeg kan evt. selv demontere det.
alt har interesse hvis det er på sjælland.
Michael
Skrevet af: Flemming Dinesen, 19. juni 2008 kl. 11.08
Skulle der være nogen der ligger inde med en samlingsvejledning til et Crittall vægmodel 2,40 x 3,80.
Vil jeg gerne betale for en kopi.
Skrevet af: Jørn Johansen, 15. marts 2009 kl. 21.14
Skulle der være nogen der ligger inde med nogle glasclips til et ældre EVA drivhus, samt en bakke 52 cm X 52 cm til et bord?
Jørn.
Skrevet af: Claus Johansen, 8. august 2009 kl. 8.00
Jeg har købt et Crittall drihus og manglede nogle clips til vinduerne. Efter længere tist søgning fandt jeg dem så skulle andre ha' samme problem kan de bestilles til fornuftig pris her :
www.dovetailgreenhouses.co.uk/
klik glazing linket i højre side.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.