Forum

Jasmin busk

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anette Udengaard, 20. september 2006 kl. 19.26

Hej

Jeg har en jasmin busk jeg gerne vil have flyttet. Den har en rimelig størrelse (ca 1,5m i diameter). Er der nogen der ved om det er her i efteråret det er bedst at flytte den?

VH
Anette

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 20. september 2006 kl. 21.46

Hej Anette
Hvis du overhovedet kan løfte den, kan den også flyttes, bare du venter til den har smidt bladene. Hvis roden amputeres derved, er det vigtigt at den også klippes ned – nedklipningen kan ske nu – eller også i april måned.

God held med arbejdet.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anette Udengaard, 22. september 2006 kl. 15.37

Hej Boi

Tak for dit svar. Det er godt du skriver hvornår man må klippe dem ned for jeg har to og den ene er temmeligt stor og den fik jeg vist klippet forkert i år så den får en omgang mere nu.

VH
Anette

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone, 16. maj 2009 kl. 19.48

Hej

jeg vil gerne vide om i kan oplyse mig om duft jamin er giftig?

har et barnebarn som troede at de knoppr af blomster som ik er sprunget ud var ærter...

v.h.Lone

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marianne, 26. oktober 2009 kl. 14.39

Jeg har en 1,70 meter høj jasmin i potte – kan det stå under halvtag i vinter eller skal den stå frostfrit.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 27. oktober 2009 kl. 12.03

Hvis det er uægte jasmin, der er tale om kan du grave potten ned i jorden og så skal den nok klare det. eller skal den stå beskyttet. Hold øje med at potten er fugtig.

Nyt svar til emnet »Jasmin busk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Fri debat > Jasmin busk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider