Forum

Passionsblomst i fuld flor

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 25. november 2006 kl. 20.53

Hej
Jeg tog min passionsblomst ind for et par måneder siden, da den første nattefrost truede. Den blev sat ind i den lune sydvendte udestue og straks gik den i gang med at vokse. I formiddags opdagede jeg 8–10 blomsterknopper og senere på dagen var to af dem sprunget ud. Den blomstrede også i sommers på terrassen.

Kan den finde på at blomstre hele vinteren, hvis jeg lader den stå inde i den lune udestue? Skal jeg gøde og vande?

Der kommer stadig nye lysegrønne skud som jeg binder op, men skal den klippes ned på et tidspunkt og evt stilles mørkt for at få en hvileperiode?

Med venlig hilsen
Winnie

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 27. november 2006 kl. 9.21

Jeg tror du kan få alle spørgsmål besvaret her
www.passionflow.co.uk/

Lilium

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 27. november 2006 kl. 18.06

Hej Lilium
Tak for tippet. Kender du også en hjemmeside på dansk, som du kan anbefale?

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium, 28. november 2006 kl. 17.59

Nej-desværre ikke. Hvis du ikke er stiv i engelsk så prøv de forskellige metoder der findes på nettet til at få oversat teksten (Babelfish m.m.).

Lilium

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Winnie, 29. november 2006 kl. 19.52

Tak for rådet.

Jeg kan se at emnet også har været berørt før her på havenyt. Jeg fandt det bare ikke da jeg søgte efter det og heller ikke da jeg kiggede emnerne igennem under de forskellige katagorier. Men jeg har vist fået svar på mit spørgsmål.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Opstrup, 27. december 2008 kl. 22.57

Er der nogen her der ved et sted hvor der sælges passionsblomster ud over de almindelige

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Emmy, 3. juni 2009 kl. 12.42

Hos gartneriet Gommer i Holland kan du købe mange forskellige passionsblomster. Når du googler Gommer kommer adr.

Nyt svar til emnet »Passionsblomst i fuld flor«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Passionsblomst i fuld flor

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider