Skrevet af: Nina Grooss, 27. september 2007 kl. 8.32
Det er med stor undren at jeg læser al den kritik der er af Søren Ryge og hans programmer,person og holdninger.
Hvordan kan alle disse kritikkere udtale sig så fyldestgørende om programmerne når de hellere burde skifte kanal eller slukke for deres TV.
Der findes desværre alt for mange mennesker som bare må have en mening om og blande sig i alt.
Lad os beholde en dejlig livsbekræftende og positiv Søren Ryge, lige til han ikke kan tygge blødt brød, og så kan alle dem som vrænger på næsen jo bare slukke, og læse en god bog.
Skrevet af: Helle Nørgaard, 27. september 2007 kl. 15.07
Jeg er enig. Jeg er en af Søren Ryges store fan, faktisk er han lidt af en guru for mig.
Helle www.helleshave.dk
Skrevet af: TJ, 27. september 2007 kl. 16.00
Mon ikke "Nina Groos" i virkeligheden skulle være Søren Ryge der har skrevet ger for at få oprejsning. Nogle folk tåler simpelthen ikke kritik. God forsøgt Søren, men den gik ikke!
Skrevet af: T.Rasmussen, 27. september 2007 kl. 19.59
Til TJ.
Sikke en gang vrøvl du skriver om, at Nina Groos nok er Søren Ryge. Hvor vil du egentlig hen med det bøvl?
Du kan naturligvis mene hvad du vil også om Søren Ryge og hans have og madprogrammer m.fl. men hvorfor dog gøre dit indlæg til en gang bøvl og vrøvl?
Nina Groos er da i sin gode ret til at holde af Ryges haveprogrammer det gør jeg iøvrigt også, og jeg er heller ikke Søren Ryge, jeg hedder John.
Skrevet af: TJ, 27. september 2007 kl. 22.01
Du kan da ikke vide det bedre end jeg kan.
Skrevet af: Ingeborg Jacobsen, 29. september 2007 kl. 15.17
Jeg er også stor fan af Søren Ryge og hans dejlige haveprogrammer!
Hvis segmenter af haveejere ikke kan holde programmerne ud så er der andre (have)-programmer at vælge imellem.
Men lad der ikke herske tvivl om at SR holder meget af haver og vil dem det bedste.
Der findes ikke bedre havemand og jeg tror ikke at SR skjuler sig under noget alias i denne tråd han er da ude i sin have og lave mirakler!
Skrevet af: Lilium, 29. september 2007 kl. 20.30
Nu har jeg set Sørens haveprogrammer løbende gennem 25 år.
Desværre er han ikke helt fulgt med udviklingen-synes jeg. Jeg synes at han virker udbrændt og har ikke tilføjet noget nyt i årevis.
Hvor er råd og vejledning om nye planter og sorter til haven blevet af? Hvornår har han sidst omtalt nye frugt og bærbuske eller nye grøntsager der nu kan dyrkes?
Nej-programmerne er overfladiske-popularistiske og handler om alt andet end havedyrkning. Efter min mening, er hans interesse mere i retning af afvikling af sin have.
Der er ikke meget haveprogram i at se et par grise øffe rundt eller for den sag påfugle. Duer og høns er heller ikke et indslag der hver gang hører hjemme i et haveprogram-ligesom det er intetsigende at fortælle hvem der har lavet " linket " til programmet.
Det er da også mægtig sjovt at se, hvordan han laver spiraler i sin have-men et helt program om spiral solsikker synes jeg er for meget i et " haveprogram ".
Nu er Hr. S.R. ikke en person der ikke får løn-nej han får da vist på den anden side af en million og så synes jeg godt, at man kan være lidt mere grundig og ikke pille så meget i sin egen navle, at det bliver pinligt. Det er trods alt også mig der betaler hans løn.
Vores norske ven, som jeg har glemt navnet på (måske Helge Pedersen?), havde da lidt mere flirt for at lave relevante haveprogrammer.
De andre programmer som Hokus -Krokus er ren underholdning og har ikke meget med havedyrkning at gøre. De medvirkende kender dårligt de planter de kaster i jorden-til priser der iøvrigt er himmelråbende høje.
Det er desværre forfærdelig mange år siden, der har været et haveprogram der rykkede.
Det sidste jeg husker var et engelsk program om en herregårdshave, som man fulgte året igennem.
Så vidt jeg husker var dette program fra 1986-og det er ved at være 21 år siden!
Skrevet af: Amë, 6. oktober 2007 kl. 19.27
JA
Det kunne ærlig talt være skønt med nogen super haveprogrammer. Jeg synes nu der har været haven i Hune, og Søren viste også en god udsendelse om, hvordan havearkitektur i DK ikke er prioriteret.
Men så så jeg tilfældigvis et program på BBC, hvor der i løbet af 1/2 time blev vist hvordan man kunne indrette en kedelig, lille, noller engelsk rækkehus-have, så den kom til at se indbydende, harmonisk og lidt mondæn ud, med vandkunst og skønhed. Der var en masse om mikro-klima, farveholdninger, f.eks. hvordan en grå granit kunne være hhv. blå, rød, lilla osv. og hvordan det passede sammen med nogle bestmete planter og en malet mur. Man så en masse eksempler på elementer i haven. Og det blev i løbet af 25 sekunder overbevisende demonstreret hvordan en masse spraglede planter ville fremstå i forhold til den enkle hosta-løsning. På den halve time lærte man mere end 25 timer dansk have-hygge-snakkeri med øko-grise i baggrunden eller begyndervejledning i hvordan man kan bruger klyner eller spagnum, eller lægger 200 m2 fliser. øv.
Nu må de fjernsynsfolk altså se at komme med noget inspiration og åbne øjnene for at der er så mange seere der interesserer sig for haverne!
Skrevet af: Mureren, 12. december 2007 kl. 21.42
Syntes der er mange hårde ord men også mange gode og hurra får det.man skal tænke på hvor bredt han skal sende der er både lidt til de små mellem og ældre der hver får 10 min af den halve time der farer afsted
rimeligt godt klaret vis i spøger muren her.
feks.
de små sider og venter på grisen hønen gåsen det er noget de suger til sig.
de mellem venter på alt det mekaniske plæne/hækklipper og alt det hårde arb som kræves i en rimlig ny have.
de ældre venter mere på den lille rundte han plejer at tage da det er nok det vandte de venter at se om alt er som det plejer. er tros alt vane dyr.
så det eneste dårligt jeg lige kan komme på er
en halv time det er sku ik meget til et godt have program.
og ik at fårglemme hans morfar fortryllende måde at sige tingene på sidder hver gang som en lille dreng og venter på røver historier som bare er alt får korte.
Skrevet af: Lone Schneider, 13. december 2007 kl. 8.16
Jeg ærger mig hver gang et af hans programmer er slut. Han har en helt speciel indlevende måde at fortælle på. Han er en del af vores danske havekultur. Jeg håber han bliver ved længe endnu. Jeg er enig i at hvis det ikke behager øjne og ører så sluk for fjernsynet. Hvor svært kan det være : )
Skrevet af: Johanne, 13. december 2007 kl. 12.21
Jeg er enig i at Søren Ryge ikke går voldsomt op i haver. Han har også selv sagt at han hellere vil lave programmer om mennesker, så lad dog for pokker manden gøre det, han er jo dygtig til det.
Men så længe de sender Søren Ryges have programmer så har jeg tænkt mig at se dem. Jeg synes de er rigtigt hyggelige. Jeg var ikke alt for pjattet med det round up, men sådan er det jo.
Skrevet af: Lilium, 13. december 2007 kl. 17.18
Problemet er jo at denne person har sat sig på haveprogrammer i Danmarks Radio.
Han er ikke sådan til at vippe af pinden.
Så længe at flertallet er tilfredse får man ikke en ny person.
Og så kan han være nok så pjattet med Round Up -det er ikke dette der er emnet.
Jeg synes ikke han er mine licenspenge værd-og han har ikke været det længe.
Skrevet af: CM, 17. december 2007 kl. 21.50
Søren Ryge styrer for vildt.:)
Skrevet af: Benny, 27. december 2007 kl. 18.10
Søren Ryge kan vi ikke undvære. Han er suveræn
inden for sit område. Det er altid en fornøjelse at
overvære hans udsendelser om naturen, mennesker
og dyr, og at høre musikken, men tag ikke fejl.
Det er ikke egentlige udsendelser med vejledning til
alt det praktiske arbejde, der skal gøres i en have.
DR skylder alle os licensbetalere med små og store
haver en løbende serie udsendelser om anlæg og
pasning af haverne. Til gengæld kan DR med sindsro
spare nogle af de pinligt pjattede udsendelser væk,
som de kalder underholdning.
Skrevet af: Mogens; E., 27. december 2007 kl. 23.08
Søren Ryge er jo blevet en ældre herre med en alt for stor have, som nok har taget overhånd. Så er det næmmere at lave udsendelser om alt muligt andet. Derfor trænger vi havefolk til en ny TV serie om haver. Når TV. ikke vil, er det godt vi har Havebænken med råd og ideer.
Skrevet af: Tom Friberg, 5. maj 2008 kl. 20.28
Jamen hør nu her små venner.
Det handler da ikke om haver, men om kultur. At følge den gode Ryge fra "så for fanden" da han knækkede spaden, til han nu om dage lægger haven om til at følge hans aktivitets- og interesseniveau, er jo en rejse gennem livet!
At manden så samtidig har utrolig flair for at finde menneskelige skæbner og historier der ellers aldrig ville blive fortalt, er vel kun et plus.
Det kan godt være. at han startede som et praktisk haveprogram, med gør-det selv tips, men nu er han altså kommet lidt længere i sit liv, og så er det jo bare lækkert at få lov at følge de her menneskeskæbner, som man ellers aldrig hører om, og så med Sørens egen personlige underlægningsmusik. Tak Søren!
Skrevet af: En Haveejer, 5. maj 2008 kl. 21.52
Jamen så kald da Søren Ryge's programmer for : Søren i Sørens køkken eller Sørens naboer eller Søren på rejse eller Sørens høns o.s.v. og lad os få et desideret haveprogram, med den samme behagelige baggrunds musik.
Det er det samme med Voldborg, vejret var bedre da vi havde ham.
Skrevet af: Mads Jørgensen, 10. maj 2008 kl. 14.10
Ja voldborg med sine hjemmestrikkede sweatere Sommeren var ligesom lidt sommerligere da jeg var dreng for tyve år siden og var hos mine bedsteforældre og legede i haven eller holdt øje med duerne og hønsene igennem tråden.
Nu er der facebook og internet og sms, man kan være indelukket og alligevel komme ud, meen det bliver aldrig det samme som det var dengang...
Skrevet af: MD, 11. maj 2008 kl. 12.20
Hej
Hold da k... for en gang ævl.
Hvis I ikke kan lide Søren Ryge, så slukke for jeres fjernsyn, og gå ud i haven!
Lad gode gamle Søren være i fred. Han har jo styret haven hos DR i over 25 år, og det skal han blive ved med. DR tåler ikke forandringer, husk det... Det er lige som med Voldborg, han var fredet på vejret indtil han selv have lyst til at gå på pension.
Men hvor er Søren selv henne i denne debat? Og hvor er Karna?
MD
Skrevet af: TJ, 11. maj 2008 kl. 13.17
Mon ikke Søren selv skjuler sig i netop denne debat!? Det tror jeg nu godt du kan bide dig selv i næsen på Michael.
Men hvorfor skulle Karna blandes ind i dette? *undre*
Skrevet af: MD, 11. maj 2008 kl. 17.27
Svar til TJ på din undren.
Vores allesammens censur-redaktør plejer nok at blande sig. Det er før sket i dette forum. at indlæg er "forsvundet", hvis de har indholdt ting, som ikke lige passer vores Karna. Og gad vide om ikke vores redaktør er positiv over for Søren.
Derfor...
MD
Skrevet af: Karna Maj, 20. maj 2008 kl. 23.46
Kære Tj og MD
Jeg kan bekræfte, at jeg som redaktør tillader mig at slette både jeres og andres indlæg, når det ikke længere er debat om havedyrkning på et sagligt plan. Indlæg, som ikke overholder almindelig god takt og tone med respekt for andre bliver også slettet, hvis jeg ser dem.
Jeg har netop slettet en lang række af indlæg i denne tråd, hvor I ikke hold jer til emnet, som er Søren Ryge! Hvis I ønsker at debattere min rolle som "ordenshåndhæver" i forum på Havenyt.dk, så opret en tråd med det emne.
Med venlig hilsen
Karna Maj
Skrevet af: Christian, 8. august 2008 kl. 13.25
Så Søren Ryges udsendelse nr. 100. Søren Ryge er ikke professionel gartner og et gammelt gnækkehoved, der kommer efter folk, hvis ikke alt bliver gjort efter bogen. Søren er menneskekender og -elsker og formidler af have, natur og skæbner... Han gav mig mod til et liv med have, for i hans og min verden er det tilladt og naturligt at fejle og prøve sig frem. Søren er havefolkets og TV-mediets Osvald Helmuth. Osvald gjorde det tilladt at tale om det, man ikke talte om den gang.
Skrevet af: Mollerup, 7. maj 2009 kl. 18.50
Jeg KAN ikke udstå Hr. Ryge, det er en ren plage og se ham fise rundt i hans have, og bruge alle vi andres licenskroner.
Jeg venter kun på at Ryge ryger på DR's port!
Er der nogen som vil starte en protestgruppe mod fjolset?
mvh
Mollerup
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 7. maj 2009 kl. 19.45
Er vi stadig nogle som nyder dette forum, for dét det er, eller skal vi evigt læse vrøvlet fra dem som nok heller ikke kan gøre sig humorists bevågen udenfor sin egen bevidsthed. håp
Skrevet af: Peter Olsen., 7. maj 2009 kl. 21.13
Mollerup, så sluk da når han er på, og du sparer samtidig strøm.
Skrevet af: Michael Duff, 7. maj 2009 kl. 22.23
Kære Hr. Mollerrup
Du har ret... men jeg bliver alligevel glad når jeg ser Hr Ryge, så ved man der er liv efter døden.
Og kære Olsen, måske spare man strøm, ved at slukke. Men nu var det vist frås med licenskroner, der hentydes til.
Og kære Karna, undskyld jeg ikke har set dit "lille" indlæg fra 20/508. Jeg er skú ikke i tvivl om, at du tillader dig og sletter det, som ikke passer dig!
MD
Skrevet af: Den Bette SRP Fan, 8. maj 2009 kl. 23.22
Check dette link:
www.dr.dk/DR1/Ryge/Soeren_Ryges_bedste/soeren_ryges_bedste.htm
Halaluja.
Skrevet af: Gitte Tj, 8. maj 2009 kl. 23.26
Mon ikke snart man kunne blive fri for mikael duffes indlæg. det er ikke så rart at skulle have hans behandling, bare fordi man åbner munden. Det er der vist også andre end mig, der synes.
Skrevet af: MD, 9. maj 2009 kl. 21.04
Skal man tage det for endnu et personligt angrib af dig, TJ?
Og vil du venligst uddybe det, jeg ytre mig blot, lige som alle andre. Så hvad er forskellen på mig og alle andre?
SVAR UDBEDES, Gitte T. J.!
MD
Skrevet af: Gitte TJ, 9. maj 2009 kl. 21.45
Det var da grimt skrevet til Karna, hun gør jo bare sit job.
Skrevet af: Lone Schneider, 9. maj 2009 kl. 21.54
Luk denne tråd... Det er kørt helt af sporet... Det har jo intet med have at gøre længere.
Venlig hilsen Lone
Skrevet af: Jane Hansen, 9. maj 2009 kl. 21.55
Michael, må vi ikke godt være her i fred?
Tak
Skrevet af: MD, 9. maj 2009 kl. 22.51
Gerne for mig, husk blot hvem der startede de personige angreb! Er det ikk'det i kæfter op om man ikke skal?
Case close
MD
Skrevet af: Jens Hansen, 10. maj 2009 kl. 22.00
Det var da uforskammet skrevet af michael. Skam dig. Løftet pegefinger herfra indtil du lære at skrive ordenligt til dine kære medmennesker. Eller du ved måske ikke hvad "kære" betyder?
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.