Forum

Råd til min lille bitte have

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nanna Ploog Ditlev, 29. marts 2009 kl. 17.04

Hej

Jeg har en lille have på bare 40 m2, som jeg mangler noget inspiration til. Halvdelen af haven er træterrasse, resten er vel 4 * 5 m. I venstre side er der roser, en rød pæon og en græslignende plante på række. Midt i et stykke deformt græs og på den anden side et bredere bed med to store græsplanter i den ene ende, en sankthansurt og masser af forårsløg. Herudover et stort stykke bart, hvor der har været jordbær. Det er dette stykke, jeg mangler inspiration til. Samtidig er jeg i tvivl om, om jeg skal bevare græsset, eller om man kan have en have med ét stort bed – og i så fald hvordan. Det kunne være dejligt med blomstring hele sommeren og at undgå kaosstemning med for mange forskellige sorter.

Nogen der har et / flere gode råd?

Mvh. Nanna

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Wina Fiona, 29. marts 2009 kl. 19.27

Hej Nanna
Hvis jeg havde sådan et lille stykke jord, så ville jeg lave en lille mini kloster-urtehave med mine ynglings krydderurter. Jeg ville så inddele stykket i felter med små brosten imellem som jeg kunne træde på, når jeg skal klippe lidt til aftensmaden. Krydderurter er smadder nemme at have med at gøre – de gro flittigt, laver smukker blomster, og er nyttige tillige med.

Nyt svar til emnet »Råd til min lille bitte have«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Råd til min lille bitte have

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider