Forum

Hvor finder jeg (mange) billige blomsterløg

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Lene K., 16. april 2009 kl. 8.30

Hej alle
Jeg bliver snart haveejer og vil derfor gerne ud og finde nogle billige blomster. Bl.a. vil jeg gerne have nogle billige tulipanløg (ca 50 st.) Men de er jo ret dyre i plantecentrene. Kender du et sted, hvor jeg kan få dem billigere? Evt. på nettet?

På forhånd tak.

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Svend Høst, 16. april 2009 kl. 8.56

Tulipanløg skal du først lægge sidst på efteråret så du har god tid.

Køb blomsterløgene sidst på året så er de billige ca 1/2 pris.

Mvh. Svend Høst

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Linda N, 16. april 2009 kl. 12.32

Hej Lene.

Som Svend skriver er efteråret bedst til tulipaner mm. Godt at købe dem i Netto, Fakta mm, hvis det er mængde, fremfor specielle sorter som tælller. Her er det bedst at købe dem når de kommer frem, da det er hårdt for løgene at opbevares varmt og/eller skiftende temperaturer.

Et andet forslag er at gå i Fakta nu og købe løg af ranunkel og oxalis. Det koster ca 10 kr for en pose løg og de kommer fint og giver lidt liv til haven allerede her i sommertiden.

Nævnte sorter kræver ingen speciel pasning

Hilsen Linda

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Søren S Duun, 16. april 2009 kl. 23.11

Nogle blomsterforretninger smider dem ud når de er usælgeligt og vil være lykkelig over at komme af med dem, det er også en mulighed. Selvom de har været drevet frem vil de blomstre igen til næste år. Det er en god ide at give dem lidt kalk for at sikre blomstringen (hvis altså din jord er sur)

Nyt svar til emnet »Hvor finder jeg (mange) billige blomsterløg«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Prydhaven > Hvor finder jeg (mange) billige blomsterløg

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider