Skrevet af: Susan Matthiesen, 27. april 2009 kl. 19.30
Hejsa
Er der nogen der har råd om hvad man bedst foretager sig, hvis det blæser kraftig, og har automatisk vinduesåbner på alle 4 vinduer?
mvh Susan
Skrevet af: Svend Høst, 27. april 2009 kl. 21.51
Intet!
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Susan Matthiesen, 30. april 2009 kl. 10.27
Hej,
Jeg mener altså hvis alle 4 vinduer er åbne? skal jeg stadig intet foretage mig, så som at prøve at lukke dem? jeg er nybegynder på området:)
mvh Susan
Skrevet af: Svend Høst, 30. april 2009 kl. 12.47
Jeg har aldrig tænkt over det da næsten aldrig stormer om sommeren(mere end 20 m i sek.) og som regel aldrig i solskin.
Jeg har haft drivhus i 30+ år og det har aldrig været et problem.
Men hvis du er seler og livrem type, så sidder der en spilt som man kan trække ud og vinduet lukker, du kan også dreje det sorte rør (skrue det ud) og du vil se at vinduet langtsom lukker.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Susan Matthiesen, 30. april 2009 kl. 17.04
Ja, jeg er nok lidt livrem og seler:) og meget øm over min nye arbejdsplads. Tak for rådet fra en erfaren mand:)
mvh Susan
Skrevet af: Niels, 12. maj 2009 kl. 11.28
Hej Susan,
du har jo nok allerede købt dine vinduesåbnere, så derfor skal du følge det gode råd, du har fået af Svend Høst.
Men alle andre, der endnu ikke har købt vinduesåbnere gør klogt i at vælge den model, der hedder Univent.
Den er en anelse dyrere end de andre, men den er pengene værd:
1. Den kan "klikkes af" med fingrene ved vejrudsigten lyder på storm eller kraftig blæst.
2. Den har to kraftige fjedre, så den lukker meget hurtigere, når det bliver køligt.
3. De to fjedre gør den til den bedste (eneste velegnede) vinduesåbner til polycarbonat.
4. Den har et vendbart beslag, så den også kan anvendes i små balkon- eller vægdrivhuse.
Mvh
Niels
Skrevet af: Susan Matthiesen, 12. maj 2009 kl. 19.56
Hej
Jeg fik at vide hos OPJ at Univent ikke var bedst til tagvinduer, derfor byttede jeg dem jeg havde købt, til Vitavias.