Skrevet af: Lupine, 9. september 2009 kl. 9.56
Vi vil gerne have anlagt en terrasse her i det tidlige forår. Ingen af os har nogen som helst erfaring med det, og vi overvejer at få én til at gøre det for os. Men det er jo ikke helt billigt at få andre til at gøre den slags.
Vi skal have lagt fliser både foran og bagved huset. Foran er der ca. 10 m2 og bagved ca. 50m2. Begge steder skal der fjernes fliser og beplantning. Bagved hælder jorden lidt ned mod huset, og det problem skal nok løses med en lille trappe. Vi har talt med én, der vil gøre det og alt er med i prisen så som container, minigraver, sand, fliser osv. Han gør alt arbejdet.
Men vi har ikke den store forstand på, hvad sådan noget bør koste, så derfor spørger jeg jer: Hvor meget vil I mene er en rimelig pris for alt det
Skrevet af: J. H., 9. september 2009 kl. 10.59
Jeg ville indhente/ undersøge tilbud og priser, hos flere forskellige anlægsgartnere el. brolæggere, men også spørge naboer, venner og bekendte til råds – hos dem der om muligt, har fået anlagt af professionelle, eller kender nogen – der kender nogen...
Alt afhængig af hvilke sten/fliser i vælger er den vejledende ca. pris mellem alt fra 30–600 kr pr m2. Derudover kommer timeløn m.v. Oven i denne pris skal du lægge udgifter til udgravning, grus, levering, leje af udstyr og evt. bortkørsel af jord. Prisen bliver højere, hvis terrassen skal have en mere avanceret form, eller hvis fliserne skal lægges i et særligt mønster.
Skrevet af: Lupine, 9. september 2009 kl. 11.40
Kære Jeanet
Tusind tak for svar. Jeg kender desværre ikke så mange, der har fået anlagt en terrasse af professionelle. Det er derfor jeg spørger i dette forum.
Vi regner med, at vi skal bruge herregårdssten begge steder. Vi kender som sagt én, der gerne vil gøre det for os til en pris på 30.000 kroner. Og det er som beskrevet inkl. alle materialer, udgifter til udgravning, timeløn osv. (Det er ikke sort). Umiddelbart synes jeg, det lyder som en fair/god pris, selvom det er mange penge. Men fordi jeg ved så lidt, kunne jeg godt tænke mig at høre jeres bud... hvis det da overhovedet er muligt at vurdere her bag skærmen :)
Er der evt. nogen her, der selv har fået anlagt en terrasse på de der 60m2 og hvad måtte I give for det?
Skrevet af: Line Mathiesen, 9. september 2009 kl. 17.19
Jeg synes umiddelbart at en m2-pris på 400 kr ex moms er dyrt, men det er jo svært at vurdere, når man ikke har set stedet. Der kan være mange forhold, som gør at prisen stiger.
En ting jeg lige bed mærke i – du skriver at der er fald ind mod huset? I så fald vil jeg kraftigt anbefale at I enten får det rettet op, så der er fald BORT fra huset, eller får lavet noget afvanding inde langs huset (acorende fx). Det er ikke godt at lede vand ind til huset, det kan give fugt i muren og vandskader.
Jeg synes du skal slå op på de gule sider og så få priser fra mindst 3 forskellige brolæggere. De har ikke meget at lave for tiden, så du burde kunne få en bedre pris end den første.
Skrevet af: Mogens; E., 9. september 2009 kl. 21.42
Husk også lige at få på skrift hvad der skal udføres af arbejde, en tids plan så det ikke bliver en 5 års plan, hvor mange år han giver garanti og om han er medlem af Brolæggerlauget.
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.