Forum

Plantning af stikkelsbær, ribs og solbær

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Vibe Knudsen Bennetzen, 14. oktober 2009 kl. 10.01

Hej. Vi skal til at sætte en række med bærbuske. Jeg har læst at det er godt for disse buske med hestegødning. Kan vi putte lidt frisk hestegødning – blandet med mulden ned i plantehullet?. Vh. Vibe

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Majbrit, 14. oktober 2009 kl. 10.38

Jeg ville være bekymret for om rødderne blev ætset af den friske gødning og i stedet lægge møget oven på jorden ved siden af.

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Rikke B., 14. oktober 2009 kl. 12.58

Hej Vibe
Jeg vil give Majbritt ret. Desuden har jeg hos Camilla Plum læst et sted at de helst ikke skal gødes for meget da de bliver mere sarte overfor sygdomsangreb.

Jeg vil foreslå dig at "topdresse" med omsat kompost/møg istedet.

Hilsen Rikke

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Boi Jensen, 14. oktober 2009 kl. 17.44

Hej Vibe
Det er som de andre skriver aldrig nogen god ide at bruge frisk gødning. Lad det ligge og bliver delvist omsat i en dynge eller få noget, der har ligget og så læg det oven på jorden, så sørger alt mulig kryb for at det bliver godt fordelt og iøvrigt er det en god ide at der er en masse halm med i gødningen, det indeholder nemlig kali og det er særdeles gavnlig for træer og buske.

Nyt svar til emnet »Plantning af stikkelsbær, ribs og solbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Plantning af stikkelsbær, ribs og solbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider