Skrevet af: Lene K., 14. november 2009 kl. 13.44
Vi købte hus i sommer og er bare lykkelige over vores nye store have. Haven består af nærmest kun af græsplæne, så vi vil gerne have lavet nogle spændende ting for os og vores 2 piger. Vi drømmer bl.a. om et drivhus. Mine forældre skulle tilfældigvis af med deres drivhus i sommer, så det forsøgte vi at pille ned. Vi måtte dog opgive, da drivhuset var 25 år gammelt og fuldstændig mørt. Så ærgeligt. Vi har ikke økonomi til et nyt drivhus nu og får det sikkert heller ikke til foråret. Vi håber derfor at der er nogen, der skal af med deres drivhus, som vil give det væk eller sælge det billigt. Det skal være 8–9 kvardratmeter. Vi kan afhente det flere steder i nordjylland. Vi håber at høre fra nogen:-)
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. november 2009 kl. 14.14
Hej Lene -
prøv at søge på dba.dk, guloggratis.dk eller qxl.dk...
Jeg fik solgt mit gamle sidste år ad den vej, så måske kan I finde et der!
mvh
Anja
Skrevet af: Steen Jakobsen, 14. november 2009 kl. 17.11
Jeg købte en gang et billigt brugt drivhus. Jeg skulle købe nye glaslister, en stor mængde bolte fordi de fleste af dem kun holder til at blive spændt én gang og en del glasklips også.
Det hele endte med at blive ligeså dyrt som et billigt drivhus fordi de dele man skal købe loster kassen i byggemarkedet.
Mit råd er. GLEM det og køb et nyt når i har sparet sammen til det.
Nåe ja, det holdt 2 sæsoner så tog orkanen det :-)
Steen.
Skrevet af: Anja Egeriis, 14. november 2009 kl. 17.21
Hej Steen -
jeg er delvist enig – men et 8–9 m2 drivhus får du ikke til meget mindre end 6–8.000 kr...
Man kan ind imellem få et på omkring 6 m2 til lidt over 2.000 kr., så hvis man kan nøjes med et så lille hus, så er der ingen grund til at lede efter et brugt. Det er også et ret stort arbejde at skulle pille et gammelt ned og sætte det op igen.
Et 6 m2 hus kan måske være en start – og så kan man jo spare sammen til noget større, hvis man (som mange af os andre) bliver grebet af at dyrke i drivhus!
mvh
Anja
Skrevet af: Lene K., 14. november 2009 kl. 17.30
Hej med jer
Tak for jeres råd. Jeg fandt jo ud af, da vi pillede vores forældres drivhus ned, at det var et kæmpe arbejde...især, når alle møtrikker bare knækkede over, når vi forsøgte at skrue dem ud.
Jeg håber vi kan finde et meget billigt brugt drivhus vi kan bruge et par år og så skal vi helt sikkert investre i et nyt:-)
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.