Skrevet af: Svend Høst, 16. december 2009 kl. 14.57
Det må være havefolkets "auguketid" der er ikke meget at skrive , spørge om , svare på ,der er ikke meget aktivitet i haverne, vi nærmer os den korteste dag og så går vi mod lysere tider igen.
Vejrudsigten siger nattefrost ned mod -15gr.C så det er med at vinterdække de sidste sarte planter .
Jeg pakker planterne ind i malertæpper og stiller regnvandstønderne over med bunden op.
Husk fuglene her i den kolde snedækket tid , de har svært ved at finde foder, en skål med vand er også godt , husk at skifte det hvis det fryser til is.
Mvh. Svend Høst
Skrevet af: Hans Åge Pedersen, 16. december 2009 kl. 20.42
"Auguketid". Jeg har problemer nok med at finde dèt i ordbogen som jeg ikke kan stave til, men finde de ord som ikke finde slår nemt det første.
Og dig Svend Høst har vist ikke tidligere gjort mig så komfus. Du kan jo stave. Nå, men så fik jeg da støvet dén bog af. Og min forvirring forsvandt. Og Agurketid er åbentbar om sommeren når fx. folketinget har ferie og journalisterne ikke kan finde noget at skrive om. Men en anden gang kan du så ikke lige advare i forvejen. håp
Skrevet af: Karna Maj, 16. december 2009 kl. 22.15
Hej Svend
Jeg var også en omgang i haven og dække lidt af den anden dag. Den ene af mine to laurbær, som er udplantet, fik en pose trukket ned over og fæsnet til en hasselkæp. Den frøs helt ned sidste vinter, men skød igen og nåede at blive næsten lige så stor igen. Den anden klarede sig fint sidste vinter, så den får lov til at prøve igen, selv om de lover ned til 10° frost her. Jeg har også et par laurbær i potter, de blev slået ned i jorden i drivhuset i går. Det er jo lidt spændende, hvor meget frost laurbær kan tåle. Jeg har nu haft laurbær i haven i 3 sæsoner, og posen med de tørrede laurbærblade er forlængst havnet i skraldespanden. De friske er meget bedre.
Det er alligevel ikke helt agurketid, men tid til at reflektere over havedyrkningen.
Hilsen Karna.
Skrevet af: Svend Høst, 16. december 2009 kl. 23.09
Upsala !!! Ja der var et u for meget i agurker, beklager men her i den søde juletid har sættejulenissen været på spil, det var godt at Hans Åge så fejlen ,og så også kunne fortælle os om hvad begrebet agurketid står for , tak for det.
Og til Karna , det bliver nok aldrig helt agurketid for de fleste havefolk der er altid noget der lige skal gøres , nu skal vinstokkene snart beskæres , og drivhuset skal også efterses og hvis vejret er godt vasket og spulet rent.
Mvh. Svend Høst
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.