Skrevet af: Jonas Thingmand, 24. februar 2010 kl. 23.10
hvor varm skal jorden være føre men kan ligge katoffler
Skrevet af: Søren S Duun, 25. februar 2010 kl. 12.42
Det bedste tidsunkt er når jorden er 12 - 14 grader og det kan den godt blive omkring april . PÅ planteinfo.dk kan du se hvornår jordtemperaturen er ved at være der . I øjeblikker er den på -1,4 og ned til 0,0 grader . Direkte link
www.planteinfo.dk/IntrNet/broker.exe?_service=PI&_server=172.23.173.222&_port=5003&_sessionid=e4jAURNZL52&_Program=saslib.vejr/jordtemp.sas&item_id=63
Skrevet af: Søren S Duun, 25. februar 2010 kl. 12.56
Jeg skrev at du skulle vente til jorden er 12 - 14 grader, men du kan godt ligger dem når jordtemperaturen er fra 8 grader og så til de 10 . Vælger du de 8 grader skal du nok dække bedet til med fiberdug eller lidt halm, da nætterne kan være lidt koldere . Jeg selv venter gerne med at lægge dem ved de 10 grader og lægger en del halm (med kaninmøg) over og på dem måde spare jeg det at skulle hyppe og fjerne ukrudt og kartoflerne skal nok gro i gennem . .
Der findes flere gode artikler om kartoffeldyrkning, som jeg vil foreslå dig at læse dem , da der står mnange gode oplysninger. Her er et links til en af dem .
www.havenyt.dk/artikler/koekkenhaven/groensager/kartofler/74.html
Skrevet af: Søren S Duun, 25. februar 2010 kl. 13.07
Jeg kom lige i tanke om denne hjemmeside, hvis man er til meget tidlige kartofler og har mod til at satse . . Men dette krævet pasning og med det vejr vi har haft i år kan det ikke rigtig lade sig gøre .
www.urtehaven.webbyen.dk/vishjemmeside_privat.asp?mode=top_frame&id=67292&side=&webside=4706281
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.
Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Katofler