Forum

Forsegling af polycarbonat

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Brian L., 30. april 2010 kl. 23.19

Jeg har lige støbt fundament til mit Juliana Compact drivhus, og er nu i gang med at montere selve drivhuset. Det bliver med 6 mm polycarbonat over det hele. I vejledningen står der følgende: Pladerne kan evt. forsegles mod insekter. Foroven med alutape eller silikone, forneden kun med gazetape af hensyn til afløb for kondensvand. (Fås i byggemarkedet).

Det er vel en temmelig god idé at forsegle mod insekter, eller hvad har I andre gjort? Og hvad er det lige gazetape er? Jeg kan nemlig ikke finde et produkt med dette navn, det lyder mere som et produkt der bruges ved bandager.

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Michael Preisler, 1. maj 2010 kl. 0.52

På varme dage er du jo alligevel nødt til at åbne døren eller vinduerne (automatiske vinduesåbnere kan fås for et par hundrede stykket og kan anbefales) for at undgå overophedning og så er du vel lige vidt? Desuden er der jo masser af insekter vi gerne ser i drivhuset, især hvis man har bestøvningskrævende planter som melon, og man får i hvert fald ikke færre tomater og chilier af at lade humlebierne forlyste sig i blomsterne.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. maj 2010 kl. 8.48

Michael - det er selve pladerne - ikke drivhuset, der skal forsegles...

Jeg fik leveret de to slags tape med, da jeg fik mit drivhus fra Willab Garden. Alutape til at sætte på de øverste kanter og gazetape til de nederste, så kondensen stadig kan komme ud.

Jeg ved ikke, hvor man kan købe det, men mon ikke producenten af drivhuset har en idé om det?

mvh
Anja

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 1. maj 2010 kl. 8.58

Ellers ring og spørg Willab i Greve - måske sælger de det i løs vægt...

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Brian L., 3. maj 2010 kl. 7.17

Tak for svaret! Jeg vil smutte forbi Willab Garden (bor selv i Greve) for at høre om jeg kan købe noget, eller i det mindste se hvordan det gazetape ser ud.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Verner Reidel, 8. maj 2010 kl. 17.17

Tapen er et must. Da jeg for 2 1/2 år siden købte mit Juliana Sun stod der ikke noget med det resultat der er insekter og skidt inden i. Juliana sagde at man kunne sætte pladerne i noget rens, men pladerne er jo ikke sat på ligesom glas, så skal hele drivhuset skilles ad. Surt...

Nyt svar til emnet »Forsegling af polycarbonat«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Forsegling af polycarbonat

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider