Skrevet af: Sarah Jensen, 22. juni 2010 kl. 16.22
Hej
Jeg har en sibirisk Iris som vokser i et aflangt bed sammen med både hortencia og andre planter, som ligger op af et rækværk. Op af rækværket vokser der efeu. Da jeg nu ved fra flere personer, at efeu faktisk kan kvæle mange planter, er jeg blevet bekymret for mine forskellige planter i bedet. Er det noget jeg bør være opmærksom på eller bekymre mig om? Jeg kan se og fornemme i jorden, at efeuen vokser ud i bedet. Jeg synes egentlig efeuen bryder flot på rækværket, så vil gerne beholde den.
Venlige hilsner
Sarah
Skrevet af: Lone Brems, 23. juni 2010 kl. 10.20
Hej Sarah Jensen
Ja, du skal være opmærksom - men ikke bekymret.
Så længe, du bestemmer med beskærersaks og spade hvor din efeu må vokse (og jo altså ikke ud i dit bed) er der ikke noget problem i at have efeu op ad rækværket.
Men bliver du én eller to sæsoner ude af stand til at begrænse efeu'ens vækst, så kan du få virkelig heftige problemer med at indhente den igen...... efeu'en har vundet over mange, når de ikke længere havde energi og overskud til "påpasseligheden".
Jeg ønsker dig gode havekræfter og mange glæder over iris, hortensia og alt andet, som blomstrer !
Med venlig hilsen fra
Lone
Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.