Forum

Drivhus på østsiden?

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Birgit H., 23. juni 2010 kl. 13.20

Jeg går og dømmer om et stort drivhus i min have til næste år i år har jeg et lille et op ad muren og allerede da jeg kom hjem med planter var det for lille :-)
Jeg bor nær vesterhavet så når det blæser i Danmark så er der hård vind her hvor jeg bor. Flere naboer har haft drivhuse frit i haven, de vælter eller ruderne smadres når der kommer storm. Men på østsiden af vores hus har jeg et stort område med fliser det er her min minidrivhus står og mine højbede, og ved at sætte drivhuset her vil det være skånet for meget vind. Men hvad med solen? Drivhuset vil kunne have fuld sol til omkring kl. 13 og frem til kl 17 vil det så ha delvist sol. fra 17 til 20 stort set ingen sol og efter kl 20 kan lidt af aftensolen nå derover. Kan sådan en placering mon bruges til drivhuset?

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 23. juni 2010 kl. 23.41

Jeg vil da mene, at det godt kan lade sig gøre. Det er ikke helt perfekt, men hvis du gør rigtig meget ud af, at planterne ikke skygger for hinanden derinde, kan jeg da ikke forestille mig, at det er helt galt...

Det er jo ikke mange timer, det er helt uden sol.

Nyt svar til emnet »Drivhus på østsiden?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Drivhus på østsiden?

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider