Forum

Vintersquash

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mette Lund, 18. september 2010 kl. 8.09

Jeg har i flere år haft alm. grønne squash i haven. Udbyttet er fint, men nogle gange har jeg lidt svært ved at finde anvendelse for alle de squash.

Er der nogen der har erfaringer med vintersquash? Jeg ser, at der sælges frø af "butternut" squash på internettet og tænkte, at de måske var mere anvendelige.

1 af 1 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lone Brems, 19. september 2010 kl. 8.53

Hej Mette Lund

Ja - masser af års erfaring og rigtig god erfaring. Jeg har lige lagret årets høst og til familiens ubetingede fryd simret den første portion græskarsuppe på en regnvåd septembereftermiddag.
Det mest fleksible valg mht størrelse af frugterne er Hokkaido - men mulighederne er mange !

Opbevaringen er let og holdbarheden god, når bare man overholder at høste før frost, vaske, tørre og lagre nogle dage ved stuetemperatur og derefter gerne lagre køligere.

Sortsbeskrivelser og dyrkningstip finder du let under emnet køkkenhaven i bjælken herover - bare skriv squash / græskar. der ligger flere rigtig gode artikler !

Med venlig hilsen fra
Lone

Nyt svar til emnet »Vintersquash«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Køkkenhaven > Vintersquash

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider