Forum

Plaget af svamp/mug

Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 6. oktober 2010 kl. 13.20

Mine agurkeplanter er nu blevet angrebet af skimmel, det samme er jorden i min vin. Jeg har ikke været god til at lufte ud de sidste 3 uger, så med en fugtighed på ca 85% skulle det jo komme...
Kan man vande med atamon vand og måske komme det til livs på denne måde?

Mvh Jens

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 6. oktober 2010 kl. 14.05

Hej Jens -

Det er jo ved at være på det sidste med agurkerne på denne årstid...

Men kan du ikke bare klippe de dårlige blade af? Det gør jeg i stor stil på mine, og jeg når da at få en smule agurker mere de næste par uge, men så ryger de også ud!

Atamon er fint nok i syltede ting - men jeg ville ikke bruge det i drivhuset... Måske rent lokalt på en enkelt gren, men ikke bare sprøjtet ud.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 6. oktober 2010 kl. 14.54

Jens, hvis du mener jorden som din vin gror i, kan du smide et pænt lag sand oven på jorden rundt om vin stammen. Det vil kvæle svamp/mug.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jens Ledet, 6. oktober 2010 kl. 17.22

Okay jeg havde bare hørt at man ville kunne vande med atamon (altså på jorden hvor der er svamp)
På bladende kan jeg jo kun sprøjte det på.
Jeg har dog også indtil videre bare klippet bladene af. Men nu er der ikke så mange blade mere. Men ja det er på det sidste med agurkerne. Jeg har lige smidt 2 planter ud da de var ved at dø, men har 2 tilbage.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lilium J., 8. oktober 2010 kl. 21.51

Ja agurkerkerne er på vej til at dø på nuv. tidspunkt mens peber og chili fortsat har det fint.
Forvent at høste lidt indtil frosten tager dem.
Skimmel vil dog være et tiltagende problem jo koldere det bliver.

Nyt svar til emnet »Plaget af svamp/mug«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Drivhuset > Plaget af svamp/mug

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider