Forum

Kvæle nabotræer

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Mogens Kimolo, 23. juli 2013 kl. 22.21

Jeg har en meget genstridig nabo som desværre her en del store træer, bl.a. Ahorn m.m., jeg har med meget tålmodighed forsøgt at få ham til at trimme dem, da de skygger rigtigt alvorligt for hele mit hus efter klokken 1800,

Har er fuldstændig umulig at tale med om T fælde/trimme sin skov.

Må jeg fylde min skellinie med 10 tons salt, jeg har en hældning til nabo at hvis saltet smelter vil løbe ind i hans skov, således at jeg forhåbentlig kan få bugt med hans dårlige naboskabets.

Jeg har forsøgt med hegnssyn m.m.
Mogens

1 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Elsebeth Brandenborg, 23. juli 2013 kl. 22.42

Nej, Mogens, det må du ikke. Du ødelægger vores allesammens grundvand ved at gøre det, og alene af den grund må du ikke gøre det.

Dernæst er salt ikke godkendt som ukrudtsmiddel af nogen slags.

Jeg ved ikke, om du skriver dette indlæg "for sjov" for at se, om du får nogle reaktioner på dit forslag - eller hvad dine bevæggrunde kan være til at komme med sådan et forslag i et økologisk forum.

Du skal endvidere vide, at hvis du hælder 10 tons salt ud i skel vil alt i både din have og naboens gå ud.

Den eneste udvej er at komme overens med naboen - eller at flytte.

2 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 23. juli 2013 kl. 23.03

Hej Mogens

Det er nok dig selv den er gal med siden du ikke er tilfreds med hegnsynets afgørelse og nu vil begå selvtægt..........?

3 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens Madsen -Den Gamle Gartner, 24. juli 2013 kl. 8.20

- du må hellere finde et sted hvor du ikke har naboer -

4 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Eelke Wijnsma, 24. juli 2013 kl. 10.10

Hej Mogens, hvis det er dig der bor i Tilst, så synes jeg ikke at der er holdt i dit problem. Man kan tydeligt se træerne på Google earth og de er så tilstrækkelig langt væk fra jeres hus, at de umuligt kan genere jer. Måske du skulle prøve at fælde det store træ, som står på jeres egen grund. Det vil helt sikker give jer mere lys i stuen.

Sikke dog en frygtelig tanke, at fylde skellet med salt for at slå naboens flotte træer ihjel, skam dig.

5 af 5 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karna Maj, 24. juli 2013 kl. 11.15

Jeg tror alt er sagt om dette emne. Derfor lukker jeg debatten. Nabostridigheder kan kun løses ved samtale eller via rettens vej.

Med venlig hilsen
Karna Maj, redaktør

Dette emne er lukket. Der kan ikke længere skrives nye indlæg.

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Kvæle nabotræer

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider