Forum

Hvilket træ er dette?

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Pernille E., 30. juli 2013 kl. 13.34

Hej

Jeg har købt en lille kolonihave, hvor der bl.a. står et træ på en ca fire meter i højden. Der er ingen der har kunne fortælle mig hvad det er for et træ. Det har blomstret med få blomster her midt i juli - kan ses på billedet.

Træet er noget tyndt i bunden ... Der er kun blade i enden af grenene - så mine spørgsmål er:

1: hvilket træ er det?
2: hvordan og hvornår skal det beskæres?

De bedste hilsner fra
Pernille

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille E., 30. juli 2013 kl. 13.36

Her ses hele træet :-)

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Bente Madsen, 30. juli 2013 kl. 13.41

Jeg er ret sikker på det er en trompetkrone. Bekæring har jeg ikke tjek på. Har selv en trompetkrone. Den springer ud meget sent om foråret og nogle gange er grenspidserne døde af frosten. Så klipper jeg dem af. Men den bryder tit langt inde på grenene, så den er tættere.
www.havenyt.dk/artikler/prydhaven/traeer_og_buske/675.html

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Pernille E., 30. juli 2013 kl. 13.49

Super - tusind tak - ser lidt nærmere på hvad internettet har at sige om beskæring af trompetkronen :-)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 30. juli 2013 kl. 17.34

Det bliver et stort træ over tid- Det er ikke i mine øjne et "kolonihavetræ", i det hele taget skal man ikke plante træer, der bliver meget store i haver- og slet ikke tro, man kan beskære sig ud af det. (Med mindre det er lind/poppel eller pil- der så beskære hver andet/tredje år).

Nu er skaden jo sket. :-D

Grene med få blade er nok i for meget skygge, jeg ville tage lidt, så grene, der er i vejen, og dem, der krydser/skaver kommer væk evt fjerne lidt kronen, så der kommer lys til. Eller cutte de grene nederst, men de vil nok selv dø ad åre.

Sommerbeskæring er nok det bedste, da du så kan se formen på træet med blade. Husk også at trompetkrone tit plantes for sin vækstform og som skyggegiver.

Husk: gode *skarpe* save (foldesave er geniale!) og beskæresakse.

Held med haven!

Mvh
Tine- hvis søster har en lind i *sin* kolonihave- og lidt væk i en anden have, står der en blodbøg. :-P

Nyt svar til emnet »Hvilket træ er dette?«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Hvilket træ er dette?

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider