Forum

Forslag til hæk.

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Marion Olsen, 4. september 2013 kl. 19.37

Er der nogen der har et godt forslag til plantevalg ?
Jeg skal ha lavet en hæk ud af 8 stolper med 2 meter rionet mellem hver og en højde på 180 cm.
Det skal helst være noget der er stedsegrønt og ikke for langsomt voksende.
Det er ind mod en nabo der skærer vores fælles ligusterhæk ned til 110 cm og ikke vil lade den vokse til 180 cm.
Det kan også laves som en hæk oppe i højden fra 110 til 180 cm. Alle forslag er velkomne Hilsen Marion

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 4. september 2013 kl. 22.17

Hvad med Vedben også kaldet efeu. Den gror hurtigt op, bliver meget tæt og er stedsegrøn. Man skal være efter den med hæksaksen når den bliver ældre da den nemt kan tage overhånd. Det er nok den billigste plante på planteskolen, men den gror vildt mange steder hvor man kan tage småskud med rødder. Så bliver der lukket af til din nysgerrige dværg nabo.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Marion Olsen, 5. september 2013 kl. 18.48

Tak & Tja ! Godt nok forslag men jeg ser så meget efeu hver dag, så jeg kunne godt tænke mig noget mere spændende.

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 6. september 2013 kl. 10.47

Jeg tror, at det er pga. dine krav om klatreplante, stedsegrøn og hurtigvoksende, som gør, at efeu er bedste - og måske eneste - bud.

Det svarer til at man vil købe hus i Vedbæk, minimum 180 kvm, nyistandsat og til en pris på max 2 millioner... Man kan ikke altid opnå alle sine krav.

Hvis du slækket på kravet om stedsegrøn findes mange skønne klatreplanter...
Hvis du slækker på kravet om klatreplante findes der et større udvalg af stedsegrøn beplantning...

Så måske skal du revidere nogle af dine krav? Jeg er heller ikke selv vild med efeu.

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Helle *, 7. september 2013 kl. 11.59

Nu skriver du at der er sat Rionet op.

En helt anden ide kunne være at sætte altankasser på netttet og plante nogle hængeplanter i dem. Men det vil jo kun løse problemet om sommeren, med mindre du planter vedbend, men til gengæld ville du kunne klippe dem så de ikke spreder sig uhæmmet, og alligevel giver et smukt udtryk.

Nyt svar til emnet »Forslag til hæk.«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Forslag til hæk.

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider