Forum

Haveprogram

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Martin Hyldsgaard, 8. maj 2014 kl. 7.04

Hej med jer alle sammen. Jeg er ny her på siden og skal i gang med en større omgang i haven. Jeg kunne derfor godt tænkte mig et eller andet program, hvor jeg kunne ’designe’ vores have i. Altså lige som når vi ser i tv, at de har en plantegning over haven, så de i programmet kan lægge fliser, sætte træer buske mm. Så man ligesom har en idé om hvordan det kommer til at se ud og hvor meget man får brug for. Det skal lige siges at jeg bruger Mac, hvis det gør en forskel :)
Jeg har søgt lidt på tidligere tråde, men de er ved at være gamle, så tænkte at der måske er sket lidt nyt på den kant :)

Mange hilsner Martin

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 8. maj 2014 kl. 7.46

Dette er meget brugt på amatør-niveau til diverse tegneopgaver:

google-sketchup.da.softonic.com/

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 9. maj 2014 kl. 17.57

Jeg vil anbefale en havearkitekt. De er DYRE, men det er også dyrt, at købe de forkerte planter, plante forkert. Spare på planterne- og om det er en gammel tilgroet have- (lad nu VÆRE med at save alting væk, og lave græsplæne ud af den.)

Vent et år- se efter, og ikke mindst MARKER hvor der er løgplanter (Kejserkroner er dyre fx). Er der syrener (mine de mørklilla, der overlevede mit forsøg med at forynge- de dufter), Forsythia kan også skæres helt ned nu: 15/20 cm).

Fidusen er, se- og bemærk, hvad der er- selvom noget er kedeligt, som plante- så giver det måske læ for vind og sol.

En bar have- er altså 15 år mindst om, at komme op i højden. Frugttræer er som regel ikke glade for gennemtræk.

Der er gartnerne, der kan. Men de gør det ikke gratis.

Mvh
Tine
PS: Hvis du melder dig ind i "Det danske haveselskab"- får du rabat på haveplaner.

Nyt svar til emnet »Haveprogram«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Haveprogram

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider