Forum

Ujævn græsplæne med meget ukrudt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Bente Bak, 11. maj 2014 kl. 7.47

Jeg lejer et hus med en dejligt stor grund. Desværre er græsplænen ekstremt ujævn, så ujævn at jeg flere steder kører på jorden, når jeg slår græsset. Andre steder er der store "dale" og huller.
Jeg har pt. ikke råd til, at få den pløjet op, rettet ud og tromlet professionelt, så hvad gør jeg for at rette lidt op på den?
Jeg har overvejet, om det vil gøre det lettere, hvis jeg vertikalskærer den først. Det ville måske også kunne hjælpe lidt på de store mængder ukrudt (mælkebøtter og skvalderkål)
Er der nogen, der har nogen erfaring med det?
Andre råd modtages meget gerne.
Mvh. Bente

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 11. maj 2014 kl. 8.31

Hej Bente

Søg på "ujævn græsplæne" i søgefeltet, så kommer der nogle artikler og spørgsmål om dette. Bl.a. denne:

www.havenyt.dk/spoergsmaal/graesplaenen/16335.html

2 af 3 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 11. maj 2014 kl. 9.54

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tine Horsum, 11. maj 2014 kl. 20.28

Min meget fhv plæne" er også meget ujævn. Jeg bekæmper ukrudt ved at klippe med skæret stillet højt, så ved jeg hvor, det kan gå galt. Fx stabbe af hjortetakstræer- og den slags...

Muldskud, kan man rive flade og efterså med græsfrø. Måske helst i august.

Hvis der er MEGET ujævnt, kan man slå med le, hvis man tør. Jeg har sommetider brugt mit segl, men det kræver krudtet er oppe i en vis højde, og det kommer uværgeligt til at se noget afgnavet ud, som en kræsen bryggerhest, har været på besøg. ;-)

Mvh
Tine- nu med el-klipper

Nyt svar til emnet »Ujævn græsplæne med meget ukrudt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Ujævn græsplæne med meget ukrudt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider