Forum

VINPLANTE

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: M. THOMSEN, 1. juni 2014 kl. 10.39

Jeg har en vinplante, som star på I min altan. Den er knap 3 år gammel og har overvintret der.

Den har i år anlagt 3 vindrueklasser (sidste år blev til kun et), men den største af dem er ved at visse nogle ”tørre hoveder”. Jeg vedlægger et foto af det. Hvad kan problemet være?

Jeg ser frem til et godt råd og siger tak på forhånd.

Hav en god søndag.
ML Thomsen

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 13. juni 2014 kl. 21.40

Hej M Thomsen.

Jeg er kun ved et tilfælde kommet ind på "Byhaver", og først nu set dit spørgemål.

Dit foto ser fint ud, der er vist intet galt, det er de nye druer der er ved at blive dannet.

Kan du huske hvilken vindruesort du har.?

Det er måske nok smartest, hvis I stille jeres spørgsmål på denne adresse (www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html) i havenyt, så kan flest læse det, fordi det om vindrueplanter, så ikke "ligger rundt omkring".

Men med hensyn til beskæring af vindruer, så drejer det sig om at beholde noget (mindst 2 - 3 knopper) af de skud der er fremkommet i år, fordi de frugtbærende skud, der skal fremkomme næste år kommer, bedst kommer fra de skud der er kommet året før.

Du bør altid fjerne de skud der skygge for dine drueklaser, der skal altid være 7 blade efter klasen, forstået på den måde, at der, hvis der er 2 klaser, så skal der være 14 blade efter klaserne.

Hvis du sender mig en mail, så får du det der vist kaldes "de ca. 10 siders vindruepasning".

Venlig hilsen
Holger Pedersen
3600 Fr.sund
mail: hope@post.tele.dk

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Holger Pedersen, 13. juni 2014 kl. 21.44

Hej igen M. Thomsen.

Der skulle selvfølgelig havde stået: www.havenyt.dk/forum/fri_debat/4144.html

Hvis du trykker på den blå tekst, så kommer du automatisk ind på det emne, der har med vindruer at gør, og kan dér læse en masse spørgsmål og svar ang. vindruepasning.

Venlig hilsen
Holger Pedersen
3600 Fr.sund

Nyt svar til emnet »VINPLANTE«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > VINPLANTE

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider