Forum

Omplantning Sommerfuglebusk

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Nancy Bach, 11. juli 2014 kl. 21.26

Hej alle,
I was given a large butterfly bush by a friend. The plant itself is about 120cm tall and has 10 branches. My friend dug up the plant with the root ball intact. She had it in a bucket of water for a couple days and I planted it in a large pot opn my terrace.

My question is: Will it survive? It's horribly wilted (it was somewhat when I got it from the water) and quite sad.

Sorry for the English. It's my native language and it's ar easier to explain myself. However, I'm fluent in Danish so feel free to write in Danish

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 11. juli 2014 kl. 21.36

I'm sure it will survive. They Are rather fit for most thing. Including being Cut to the ground in springtime.

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. juli 2014 kl. 9.49

Hej
Jeg har i sidste uge gravet 2 selvsåede Buddleya op fra det sted, hvor jeg midlertidigt havde plantet dem - fordi jeg ikke vidste hvilken plante det var.
Nu har jeg gravet de 2 planter op og har genplantet i en stor krukke. Den ene plante hang med toppen et par dage, men nu er den ok (i skygge). Den anden plante, som havde 3 grene, har jeg klippet tilbage, fordi der ikke kunne komme saftspænding til toppen. Det var nok fordi der var 3 grene, som skulle forsynes.
Nu venter jeg spændt på om den vil komme sig.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Omplantning Sommerfuglebusk«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Omplantning Sommerfuglebusk

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider