Forum

Inspiration til bed mod øst

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Anita C., 10. august 2014 kl. 14.43

Jeg har et bed mod øst. Ca 50 cm dybt og 8m langt. Det ligger
op af vores hus og det er ret tørt, vores jord er meget sandet.
Om foråret blomster der en masse løg (vintergækker, krokus, pinse- og påskeliljer) og så er der også sankt hans urt, som blomster efter sommeren. Men jeg mangler nogle planter, som blomster imellem disse. Jeg vil gerne holde det enkelt, så der skal ikke blandes for mange sorter.
Inspiration ønskes.
Har tænkt på forårsvortemælk - hvad tror I om dette valg?

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: K. Langgaard, 10. august 2014 kl. 19.27

Hej, jeg sunes det ser ud til at forårsvortemælk (ifølge internettet) også er tidligt blomstrende (april- maj) mod øst har jeg selv purpur solhat og høstanemoner. Venlig hilsen K.l.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. august 2014 kl. 20.29

Hej
Jeg har netop i dag ryddet et tilsvarende bredt, men 14 m langt bed langs soklen. Der er hyacinth- og andre forårsløg i bedet, men bunddækket, som er vinca havde fået sortstængelsyge. Nu ønsker jeg kun hasselurt langs soklen. Der bliver jo hurtigt tørt på det sted. Måske kunne Heuchera også trives der.
Ingeborg

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 10. august 2014 kl. 21.27

Og lavendel :0)

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 11. august 2014 kl. 14.10

Med hensyn til jord omkring sokler tror jeg at de fleste sokler ved endt byggeri har fået en masse sand. Altså helt anden jord end den øvrige have. Vores have er/har været stiv lerjord - og det er der bestemt ikke ved soklerne - nærmest sandjord.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Inspiration til bed mod øst«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Inspiration til bed mod øst

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider