Forum

Kirsebærlaurbær

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Peter Stæhr, 10. august 2014 kl. 15.55

Vi har en fritvoksende kirsebærlaurbær busk/træ, der blomstrede i foråret og har nu bær af dem.
Men den er nu begyndt at blomstre helt vildt igen.
Er det normalt?
Peter Stæhr

1 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 10. august 2014 kl. 18.20

Nej, det er ikke normalt. Det sker dog alligevel ret tit, når det har været meget tørt. Planten går nærmest i hvile for at undgå en stærk fordampning, mange gange smider de også en del af de ældste blade. Når så endelig der kommer vand, så starter planterne som om det var forår.

2 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 10. august 2014 kl. 20.15

Hej
Jeg klipper gerne hele nytilvæksten tilbage efter blomstringen - og får som regel en ny blomstring senere på året. Så det kan sagtens lade sig gøre. P.t. har jeg også en enkelt blomst i Rhododendron.
Ingeborg

3 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 11. august 2014 kl. 14.15

Jeg har selv 50 meter hæk med laurbærkirsebær, som den i øvrigt hedder og ikke kirsebærlaurbær :) og den blomstrer ikke, tværtimod har den sat en masse af de sorte bær, men jeg mener jeg har oplevet noget lignende for nogle år tilbage. Jeg tænker også det er pga. den langvarige tørke der har hæmmet dens vækst, og nu hvor vi får godt med regn skynder den sig at skyde en masse blade. Jeg gav min en ret kraftig beskæring for en uges tid siden på den ene side, jeg håber også den når at skyde og bladende bliver afhærdet inden vinter. Der er lidt modstridende oplysninger på nettet omkring bedste beskæringstidspunkt, men har flere steder set maj-aug som bedste tidspunkt.

4 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Villy Mougaard, Blomstergården, 11. august 2014 kl. 14.23

Til JOC
Hvis din laurbærkirsebær har sorte bær, så har den på et tidspunkt i foråret også haft hvide blomster; men da der er så mange buske, der blomstrer på det tidspunkt, har du sikkert ikke tænkt over det.

5 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mark Hansen, 11. august 2014 kl. 15.40

Den blomstrede helt bestemt i foråret som den plejer, det jeg mente var at den ikke blomstrer på nuværende tidspunkt.

6 af 6 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 12. august 2014 kl. 14.15

Hej - har lige været ude at kigge - Mine buske har både bær og spredte blomster p.t.
Ingeborg

Nyt svar til emnet »Kirsebærlaurbær«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Kirsebærlaurbær

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider