Forum

Jordlod (mur)

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 15.04

Hej er ny herinde
Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogen af jer ved lidt om.

Jeg har en have som ligger laver end min nabo, hans jord har før hen skrået ind over min have så jeg havde "tvunget" bed.

Da min have ikke er ret stor i forvejen "110 kvm) og jeg ville have lavet den større valgte jeg at fjerne skråningen og lave en mur som stoppede hans jord i at komme ind, men med tiden har muren givet sig, og den er begyndt at vælte igen - det skal siges at muren åbenbart er bygget op forkert da det var min søn og en af hans kammerarter "mureelev" der lavede den, så de har åbenbart været u-viden om at den skulle 90 cm ned i jorden samt den skulle have en form for ½ tag eller havde lavet en runding så den ikke blev frostskadet mm....

En ven, fortæller mig at det er naboens pligt at holde sin jord tilbage og ikke min pligt. dette kontakter jeg så Teknisk forvaltning, som mener lidt af det samme, DOG bliver jeg i dag efter 14 dages undersøgelse på tingene ringe op af Teknisk forvaltning som nu er kommet i tvivl da de ikke ved hvem der har lagt mere jord eller fjernet jorden.

Hmm..mit hus er et af de gamle huse som har ligget i denne lille by siden 1800 - så tænker at man dengang byggede huse på skråninger i forskellige højder, mit hus ligger også lidt højre end selve udgangen til villavejen, og nogen af de andre huse ligger lidt laver end mit - så jeg er lidt på den i dette spørgsmål om hvem der skal sørge for den mur i min have, men der er ved at vælte ind over min græsplæne for hvergang det har regnet?

Jeg har brugt en del penge både på muren men også fælles hegn da min nabo IKKE er til at snakke med, så han har ikke ville betale noget som helst.

Så er der nogen der ved om der findes en lovgivning omkring dette problem, nu hvor Teknisk forvaltning ikke engang ved det?

Tak og med et håb om hjælp!

1 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 14. august 2014 kl. 15.33

Så vidt jeg ved, skal niveau forskellen stoppe en halv meter inde på din nabos grund.
Det er hans pligt.
Blandt andet p.gr.a. afledningen af regnvand.

Problemet kan være, at det er et skrånende terræn fra naturens hånd. Og så er der jo ikke meget at gøre.
Du kan ikke kræve din nabo etablere et kunstigt niveau for tage hensyn til dig.

Med hensyn til fælleshegnet er der klare regler for, at man skal dele omkostningerne ved etableringen.
Etablering af fælleshegn man ikke er enige om resultere sikkert i en ligusterhæk.
(Som bestemt ikke er at foragte!).

Både det forskellige niveau såvel som fælleshegnet er der regler og lovgivning for.
Teknisk forvaltning kan oplyse dig om hvilket lovgrundlag de træffer deres afgørelse på.

Hegnssynet i din kommune kan du kontakte og de kommer så ud og ser på fælleshegnet. Er der ikke etableret et og insisterer du på der skal, kommer der et.
Det er dog vigtigt at du skriver til din nabo og insistere på der skal etableres et fælleshegn og sætter en form for tidsfrist på for svar/etablering.

Hegnssynet - som ganske vist er en myndighed - skal man betale godt 1700 kr. for at få ud. Beløbet betales af den tabende part.

2 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 16.16

Hej Willy

Tak for svar :-)

Plankeværket er lavet, det stod jeg selv for, og det er 180 cm høj med støbt pæle, som nu er ved at være synlige pga jorden skrider.

Jeg valgte dengang ikke at lave ballade og fik en tømre til at lave et flot plankeværk efter reglerne.

Mit problem er den jord der skrider ind - og Teknisk forvaltning har været herude og se på det og mente også det var naboen, men er nu kommet i tvivl da de ikke ved om der er blevet fjernet jord for at bygge mit hus eller hvordan det hele forligger men jeg har nu boet her i 12 år og ham jeg købte huset af havde boet her i 10 år uden det har forandret sig og ser man gammel billeder fra før tid via teknisk forvaltning og museum for gammel bygninger og veje mm så har mit hus og forandringen IKKE været det store og derfor står mig som et kæmpe spørgsmålstegn

Jeg kan faktisk have lidt tiltro at dem der sidder derinde på teknisk forvaltning ikke ved ret meget om det, eftersom den mand jeg snakkede med selv var i tvivl og hans kollegaer heller ikke rigtig vidste det, men hvis ikke de ved det så er jeg godt nok på R..

3 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 16.38

Hej Willy

med denne kommentar som du skrev.

"Du kan ikke kræve din nabo etablere et kunstigt niveau for tage hensyn til dig."

Så skal jeg enten leve med bed der er 2-2½ meter inde i haven som også skrder lidt der år efter år?

De sten der holde jorden tilbage blev mere og mere løse med tiden og jeg skulle hele tiden have en mand til at sætte dem fast - det der kræver lidt flere kræfter end jeg kan levere - og hvis ikke jeg vil have det bed, så skal jeg selv stå for alle udgifterne endnu engang, fordi jeg vælger at fjerne bedet?

Okay - jeg indrømmer at jeg helt klart ikke bryder mig om at være den ene som der ikke skal tages hensyn til når jeg aldrig har bedt naboen om noget som helst før.

4 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 16.49

PS. Men jeg ved jo ikke om det er noget skrånende terræn fra naturens hånd - Der var jo bare et kæmpe bed "2 - 2½ meter" inde i haven - og som tog en del af selve haven.

Hvordan finde jeg så ud af det?

5 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 14. august 2014 kl. 17.23

Hej Tina prøv om du kan finde skelstenen i hjørnet af grunden, det er den eneste måde at finde ud af hvor den originale jordhøjde var fra begyndelsen da grunden blev udstykket, når du har fundet skelstenen, kan du forlange at naboen skal holde sin jord i skelstenens højde 30 cm ind på egen grund, et kort med skelstenenes placering og mål kan man evnt. få på rådhuset. Hilsen Henry G.

6 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2014 kl. 17.31

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

7 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 17.35

Frank Chr.

Jeg er slet ikke i tvivl om hvordan muren skal laves da der har været 3 mure inden over og har vurderet og givet pris på sådan en mur på 16 meter der skal være ca. 70 cm i højden. :-)

Prisen er også ganske hoost - stærk.

8 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 17.38

Hej Henry

Vores skelsten står oppe i min nabo's højde, så det vil sige det jorden er højre oppe

Tusinde tak, jeg vil lige se nærmer på det.:-)

9 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2014 kl. 17.39

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

10 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 17.42

PS Frank CHr.

Jorden skred også ud selv om jeg havde et bed, som jeg har skrevet længere oppe, så måtte jeg tit have rettet ind på stenen der holde på jorden i bedet det vil sige de små 25-35 cm fra terrassen til bedets højde, samt fjernede jord når jeg lå på mine knæ og holde bedet.

11 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 17.44

Frank CHr. :-O

Bruger man ikke en murer til at lave så stor en mur der skal holde naboens jord væk?

Du må da gerne komme og lave den så..:-)

Jeg kender ingen ud over murer der laver sådan noget, og tro mig jeg har virkelig virkelig virkelig virkelig prøvet at finde andre da de koster en KRIG.

12 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2014 kl. 17.52

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

13 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 14. august 2014 kl. 18.02

Jeg har det bestemt ikke lettere end din tekniske forvaltning til bedømme situationen.

Ud fra hvad du skriver, ser det ud til at hele området ligger på et skråt terræn og det må godt nok være svært for en teknisk forvaltning, hvis det er tilfældet, at komme et par århundrede efter og skulle udøve myndigheden.
Men det skal de og der må være lignende sager, som kan være en hjælp for dem i afgørelsen.

Problemer med niveau reguleringer har altid eksisteret.
Det kan være sådan, at dit hus har fået niveau reguleret i tidernes morgen, fordi bygherren nu engang ville have en flad grund.
Man kan endda måske sige, at det er din nabo som kan være muggen over hans jord forsvinder ind til dig.
Situationen kan som sagt også være, at der slet ikke er foretaget.
Niveau reguleringer sker som regel "op ad" således, at niveauet bliver højere end det var. Men det forekommer mig dog, at situationen i byhuse er lidt anderledes. Her er der også eksempler på afgravning og så opførelse af mur. Eller som der kan være tale om i dit tilfælde: Helt undladelse af regulering .

Jeg mener at det oftest er relativt nemt, at konstaterer hvordan niveauet har været inden bygningerne er etableret.
Hvordan landskabet har set ud.
Det er jo dét, som det drejer sig om.

Niveau regulering skal der søges om tilladelse til.
Der er vist en 30 cm. bagatelgrænse.
Reguleringer under 30 cm. behøver der ikke at søges om. Men der gælder også her reglen om , at den skal afsluttes min. 50 cm. fra skel.

Det er så teknisk forvaltnings problem nu, at der måske ikke er søgt om reguleringen, hvis ikke der er tale om et naturligt fald.
Er der reguleret "op ad" hos din nabo eller "ned ad" hos dig selv?

Men ligegyldigt hvad, skal forvaltningen tage stilling og finde ud af det. Forvaltningen er myndigheden på området.
Længere er den ikke og er der noget som ikke er godkendt - og som der burde være søgt om godkendelse af - er de forpligtet til at sikre forholdene lovliggøres.

Omvendt hvis det altid har været som det er, så er det dig og din nabo der skal finde ud af det sammen. Så er der ikke tale om niveau ændringer.

Men det viser sig, at det er din grund der er gjort lavere kan du evt. blive pålagt omkostningerne til at sikre, at din nabos jord ikke skrider ind til dig.

Så: Er der sket niveau regulering af den ene eller anden grund eller er de som terrænet betinger?

14 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 18.04

Frank Chr.

Muren skal bygges op som en mur.
Det vil sige der skal laves en sokkel 90 cm nede i jorden - med fundablokke hvor der skal ligges vandret og lodret tentorstål og derefter skal der være færdigstøbt beton i dem, på den måde skulle det være holdbart en del år.

Det var da ærgerligt ;-)
Kunne ellers godt bruge en dygtig mand..:-D

15 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 18.08

Willy

"Men ligegyldigt hvad, skal forvaltningen tage stilling og finde ud af det. Forvaltningen er myndigheden på området."

Det er jo der kærnen er, han ved ikke hvad han skal gøre "teknisk forvaltningen", og overlader nu mig om at finde ud af det og så vil han gerne hjælpe :-(

16 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 18.10

"Så: Er der sket niveau regulering af den ene eller anden grund eller er de som terrænet betinger?"

Det vil jeg også gerne vide - men som sagt ikke engang teknisk forvaltningen ved det, hvordan skal jeg som ene kvinde så vide det som har boet her i 12 år og altid har betalt det som jeg har gået og troet var mit problem?

17 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 18.21

Men i skal have tusinde tak for jeres hjælp, jeg vil lige finde ud af de ting der er blevet oplyst - og skulle det være mig der skal holde hans jord tilbage, så må det jo være det jeg skal :-)

18 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2014 kl. 18.40

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

19 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2014 kl. 18.46

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

20 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 14. august 2014 kl. 18.46

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

21 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Freya Grossmann, 14. august 2014 kl. 19.40

Jeg vil da gerne se et foto af området med den eroderede jord. Det går jo heller ikke for naboen, at jorden forsvinder. Det kan jo få hans hus til at skride.

Og: hvis det skal være billigt, er der mange der gerne vil af med gamle knækfliser - søg blot på dba.dk. De kan evt. Pudses op bagefter.

22 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Willy N, 14. august 2014 kl. 19.58

@ Tina W.
Du skriver: " ...mit hus er et af de gamle huse som har ligget i denne lille by siden 1800 -"
Det er vel et byhus vi taler om og ikke en nyere udstykning.

23 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 14. august 2014 kl. 22.23

Hej
Jeg forstår slet ikke alt det skriveri om opbygning af en mur med fundament. Som det allerede er skrevet, er en almindelig have-støttemur da langt billigere - og også kønnere end et muret fæstningsværk. Det drejer sig jo bare om at holde 30 cm jord tilbage i højden. Det ser man da alle vegne i folks forhaver at huset ligger højere end fortovet. Her anvendes almindelige knækfliser eller andet "støbebeton". Hvis stenene sættes op af en profi, eller en der ved at der skal hældning bagud på stenene, kan de ligge i mange år. Vores knækstensmure både foran ved fortovet og et stykke op langs den ene side mod naboen holder fint jorden tilbage - opadtil udjævnes det så indtil vore jorder igen er naturligt plane i forhold til hinanden. Mod den anden nabo er der ingen niveauforskel - heller ikke mod fortovet. Så glem alt om en muret mur, som jo iøvrigt også er nødt til at være en dobbeltmur.
Ingeborg

24 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 14. august 2014 kl. 23.02

Står der ikke 70 cm oppe i tråden?

25 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 23.20

Freya Grossmann

Naboens hus skrider ingen steder - det ligger slet ikke i nærheden af min have som ligger op til plankeværket hvor vores terræn skiller.

Faktisk ligger hans hus laver end mit, eftersom det ligger helt nede ti vejen på modsatte side "Vi bor ikke på samme vej" Så hvem ved om han har opbygget sin jord via byggerier hvor man bare smider jorden ud på det andet og så sår græs?

Willy

Mit hus er et gammel hus, som er bygget i 1889 det er kun en enkeltmuret / bygget som et af de første huse i denne lille provinsby - Som ligger midt centralt i byen, Jeg vil nu undersøge hvornår naboens hus er bygget og om hans er kommet efterfølgende mit.

Ingebor Hansen -

det drejer sig om 70-80 cm og det skal slet ikke være i den stil du har smidt et billede op af, det skal være en mur der holder jorden tilbage både nede neden under jorden ca 90 cm og de 70-80 cm over. Det er ikke et bed der bare skal anlægges, der skal slet ikke være andet end plantelærrede og sorte granitsten oven på i de få cm bredde, som der vil være fra plankeværket og hen til den nye mur.

26 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 23.24

Det ser sådan ud her
Det er et billede der er taget en af de storme vi havde i marts md. har selvfølgelig fået ryddet lidt op på sten og alt det der men muren vælter langsomt dag for dag

27 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 14. august 2014 kl. 23.28

Og sådan i dag

28 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: A.K. Rasmussen, 15. august 2014 kl. 8.57

Hej Tina.

Problemet er af du mangler hældning på din mur. Der er ingen lodret støttemur der kan holde i længden. Det er rigtigt at 90 cm under jorden vil være optimalt, men normalt taler man om en hældning på 15%.

Jeg har selv bygget en støttemur hvor der foroven holder en bil parkeret, muren er ca. 1 meter høj og går ca. 40-50cm i dybden, men har den korrekte hældning og fundering. Til trods for massiv belastning giver den sig slet ikke.

Jeg tror du bliver nødt til at give til lidt køb på lidt areal og så i stedet få bygget en støttemur med hældning der kan holde:-)

Venlig hilsen
Anders

29 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 15. august 2014 kl. 9.47

Hej Anders

Nu er jeg ikke selv lige den der skal lave det men går ud fra dem der laver sådan ting de ved besked, og derfor ville jeg hyre en autoriseret håndværker der kender til det. Så det overlader jeg til dem også selv om det koster lidt mere areal, men ikke de 2-2½ meter et bed tog.

Men det er som sagt ikke det der er mit problem, det var kun for at vise hvor meget plads der var og at det ikke skulle laves som det billedet en anden havde sat på..:-)

Men tak for dit svar..:-)

30 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 15. august 2014 kl. 18.37

Hej Tina
Ja, jeg satte billedet af en støttemur ind, og sådan en kan du sagtens have på det sted, hvor du har en mur. Jeg forstår slet ikke at du vil 90 cm ned i jorden. Vore støttemure over til naboen, som jeg ikke kan tage billede af, fordi jeg så skal over på naboens grund, fungerer nøjagtig som din kommende mur skal fungere - over til naboens side. Her ligger der 2 knæksten under jorden for at "bære". Frosten vil tvinge stenene frem, hvis de ikke er lagt med hældning bagud.
Ingeborg

31 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 15. august 2014 kl. 23.42

Hej Ingeborg

Fordi jeg syntes den er grim, og så fordi jeg ikke har så meget have, hvis jeg skal have lavet den på den måde, og jeg går ud fra at når autoriseret håndværker hver og en jeg har snakket med mener den skal være 90 cm i jorden, så går jeg ud fra de ved hvad de snakker om..:-)

Men tak for dit svar og interesse :-)

32 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 16. august 2014 kl. 10.50

Hej Tina
Ja grimt eller kønt, det kan vi sagtens diskutere, men de sten har ligget der siden 1970 da vi købte huset som næsten nyt, og da var de sidste skrig! Om jeg selv ville have brugt knækstensfliser i dag, hvor der findes så mange andre kønne sten til støttemure. Ideelt ville for os være rigtige gammeldags kampestensmure, men det koster en bondegård.
Du skriver at muren skal 90 cm ned i jorden. Det er jo ikke selve muren der skal så langt ned, men FUNDAMENTET til muren, som skal ned i frostfri dybde, hvis det skal laves korrekt. Så kan fundamentet jo godt være synligt omkring 20-30 cm over jorden.
Du har bare udtrykt dig forkert ved at skrive at MUREN skal 90 cm ned i jorden.
Ingeborg - som ved et byggeri til sønnen var håndlanger for murersjakket! Blande beton og slæbe mursten med tang!

33 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. august 2014 kl. 15.51

Jeg har nu genlæst hele tråden - og undrer mig over at du skriver:
"valgte jeg at fjerne skråningen og lave en mur som stoppede hans jord i at komme ind".
Hvis jeg læser og forstår det rigtigt, er det dig, som har lavet det bratte niveauforskel fordi du ville lægge skråningsarealet til din have. Det er altså dig, som har gravet jord væk over til din nabo.
Hvis jeg gravede ned til en solgryde langs skellet til min nabo, ville det da være min pligt at stive niveauforskellen af og sørge for at hans jord ikke skrider.
Hvornår starter niveauforskellen mellem de to grunde?
Ingeborg

34 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. august 2014 kl. 15.57

@Frank Chr.
Tak for et fint link til betonstøttemur. Den forklaring er da til at tage og føle på. Jeg har i de sidste dage ledt efter en teglstensmur, brugt som støttemur - men ingen set i flere byers omkreds. Jeg ved slet ikke om en dobbelt teglstensmur kan holde til jordpres.
Ingeborg

35 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 17. august 2014 kl. 18.36

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

36 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. august 2014 kl. 18.55

Hej Frank
Ja :-) Dannevirke er af teglsten - men det er en meter tyk mur, hvis ikke mere. Jeg har selv kravlet rundt på den i mine unge dage. Både da jeg som spejder lå i Lejr ved Christianslyst - og ved senere besøg med skoleelever.
Ingeborg

37 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 17. august 2014 kl. 19.33

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

38 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 17. august 2014 kl. 22.47

@Frank - jeg kom også i tanker om f. eks. Lyksborg slot - "Glücksburg Schloss", som heller ikke kan have sit fundament af beton :-). Slottet ligger jo midt ude i vandet.
Gad vide, hvordan det er "piloteret"?
Ingeborg

39 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 17. august 2014 kl. 22.52

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

40 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 17. august 2014 kl. 22.55

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

41 af 43 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tina W., 18. august 2014 kl. 10.27

Ingeborg

Jeg kan ikke forstå du undre dig over jeg valgte at ændre et kæmpe bed der fyldte 16 meter lang og 2-2½ meter ud i min have der stort set kun var 4 meter fra start af min jord til mit hus det vil sige jeg havde stort set kun små 1½-2 meter at have havemøbler på. Ud over det er jeg ikke den store have kvinde så valgte at ville have lidt græs og fliser -

Mit problem ændrede sig jo ikke fordi jeg valgte at fjerne bedet, eftersom jeg også havde problemer ved at jorden bevægede sig videre ud i haven, det vil sige jorden skubbede til de knækfliser der lå dengang, som udgjorde jeg skulle fjerne jord for at kunne lægge dem på plads igen så de lå ens -

Jeg har nu også fuget huse, samt slæbt sten og sand og grus og murbrokker samt fliser og mursten mm.
Været med til at bygge badeværelser fra bunden af.
men det gør mig ikke til ekspert i mur og anden opførelse af diverse projekter.

Frank

Jeg har lige set på det link du smed, kan se fonda blokkende slet ikke er med?

hvordan kan det være en murer vil bruge disse og ikke de andre sten der står i den artikel du har smidt?

Kan da se, hvis jeg skal have lavet det at det helt klart så skal være med de grå scan støttesten - Kan man pudse dem op i samme farve som huset har?

Tak for linket :-)

42 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. august 2014 kl. 11.18

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

43 af 43 Skriv nyt svar | Link

Skrevet af: Anonym bruger, 18. august 2014 kl. 11.19

Slettet af administrator 28. juni 2022 kl. 12.29.

Nyt svar til emnet »Jordlod (mur)«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Jordlod (mur)

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider