Forum

Paradis æbletræ

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Hanne G., 7. oktober 2014 kl. 9.11

Hej
Jeg skal forære et paradis træ til en 80-års fødselsdag. Jeg har ikke kendskab til hvilken sort jeg skal vælge... Jeg tænker jo at det skal være den der vokser hurtigst og er smuk!!! Nogen der har et tip :-)

Hilsen Hanne

1 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Doris Møller, 7. oktober 2014 kl. 14.23

Hej Hanne G.

For tiden læser jeg meget om paradisæbletræer, fordi jeg selv overvejer at købe ét.

Jeg har set, at man kan få træer, der er ret store (2,75- 3,25 m). Så koster de selvfølgelig mere, men er det ikke tit sådan, at der er penge nok (evt. fordi flere giver sammen) til en 80 års-fødselsdag, men mangel på idéer, fordi en 80-årig i forvejen har alt?

Hvis jeg var dig, ville jeg købe et sundt træ, der har en vis størrelse, så fødselaren hurtigt kan få glæde af det, f.eks. Brændkjær eller Gorgeous.

Personligt synes jeg, at det ser så smukt ud, hvis træet har rosa-farvede knopper, der bliver helt hvide, når de er sprunget ud.

Med venlig hilsen

Doris Møller

2 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 7. oktober 2014 kl. 14.42

Jeg tror, at paradisæbler er ved at blive en trend :) Jeg er også i gang med at overveje et efter at have lavet gélé af naboens æbler...

Jeg vil bare have et lille et, da jeg ikke har så meget plads, men netop Brændkjær og Gorgeous er et par fine sorter!

3 af 3 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Grethe Stenbæk, 29. marts 2015 kl. 10.16

Jeg vil gerne plate et paradisæbletræ og har følgende spørgsmål.Hvilke sort når jeg ønsker røde blomster og røde frugter. Gerne søjleformet og et der bliver lidt højt.
kan jeg plante i april.
Grethe Stenbæk

Nyt svar til emnet »Paradis æbletræ«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Paradis æbletræ

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider