Forum

Altan

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Sofie Christiansen, 16. februar 2015 kl. 14.03

Hej allesammen, jeg er simpelthen på bar bund og har brug for jeres ekspertise så håber i vil hjælpe mig lidt! :)

Jeg er så heldig at have en dejlig glasindækket altan, den er sydvest vendt så har direkte sol eftermiddag-aften, men der er også områder hvor der skygge men samtidig også meget varmt, det er f.eks over mit vindue ind til soveværelset(se billede), sidste år havde jeg passiflora men de trivedes ikke, vil gerne have noget der hænger/klartre ned ligesom på billedet men er helt på bar bund ang klatreplanter der både trives i varme og skygge og som ikke behøver sol og det må selvfølgelig gerne være en plante med masser af blomster..

Håber i kan hjælpe og på forhånd tak :)

1 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 16. februar 2015 kl. 15.01

Bourgonvilla indendørs, er grøn hele året og blomstre helt overdådigt.

2 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 16. februar 2015 kl. 15.12

Clematis - der er et kæmpestort udvalg med forskellige blomstringstidspunkter, så du kan have blomster i en lang periode.

De kan også tåle at stå ude hele vinteren, hvilket jo er en stor fordel for dig :)

3 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Christiansen, 16. februar 2015 kl. 18.33

Min altan er frostfri om vinteren så det behøver ikke være sådan som ude. der er jo ingen vind her overhovede.. Men kan man have clematis i en altankasse ? Og vil den hac godt af at hænge nedaf?

4 af 4 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Sofie Christiansen, 16. februar 2015 kl. 18.38

Bourgonvilla er virkelig smuk og ville passe godt :) , ville det kunne betale sig at plante den selv ?

Nyt svar til emnet »Altan«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Altan

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider