Forum

Stampe 30 × 60

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Kfalken Kfalken, 15. maj 2015 kl. 21.48

Hej, ja som som overskriften siger, så søger jeg kidt erfaringer med at stampe 30x 60 fliser med pladevibrator?
Er dette anbefalet man gør dette?
Har lige lagt 80m2 og er i tvivl om det skal gøres...?
Der skal ikke kører biler på belægningen.
Vh
Kenneth

1 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Henry G., 15. maj 2015 kl. 22.39

Jeg håber du har vibreret arealet før du har lagt fliserne, hvis du gør det ovenpå, når det hele er lagt, er der en risiko for, at du får en masse "knækfliser". Når arealet er lagt færdigt skal der lægges fint sand ud, der jævnlig fejes ned mellem fliserne. Henry G.

2 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Tom Andersen, 15. maj 2015 kl. 23.24

Hvorfor vil du give så store fliser en tur med pladevibratoren?
Jeg ville absolut ikke gøre det og kan slet ikke se ideen i det ved så store fliser.

Ser ellers godt ud :)

3 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kfalken Kfalken, 16. maj 2015 kl. 6.58

Jeg har selvfølgelig stampet det godt inden fliserne er lagt. De ligger også perfekt.
Men fordi jeg spørg, er at der hvor jeg har købt fliserne siger at han ville stampe efter der er kommet fugesand i og så efter fylde igen med fugesand.
Men jeg mener nu også selv, at det ikke er nødvendigt med at stampe oven på 30x60 fliser.

4 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Gert Er Glad For Haven, Også For Ukrudt., 16. maj 2015 kl. 7.18

Nu betyder stampe jo ikke nødvendigvis at vibrere med maskine. Måske sælger har tænkt, at du kunne stampe med en træpæl eller med dine træsko, for at få fugesandet til at fylde fugerne. Men hvis du er flittig med fejekosten i nogle dage så er det som regel tilstrækkeligt. Så kan du jo efterfylde i løbet af kort tid. Jo bedre du får fugerne helt fyldt, jo mindre grobund for det forhadte ukrudt.

5 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Kfalken Kfalken, 16. maj 2015 kl. 8.34

Jo han mente bestemt med en pladevibrator med en måtte monteret under for ikke at ridse fliserne ;-)

6 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Mogens; E., 16. maj 2015 kl. 9.43

Drop den vibrator, du knækker bare nogle fliser, garanteret inde midt på. Gør som de andre her siger.

7 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Jakob Bloch Ehlers, 20. juli 2015 kl. 17.53

Hvis dine fliser ikke ligger stabilt, her et par måneder,
kan du vibrerere dem med en lille pladevibrator med gummimåtter.

Med store aflange fliser, er der en risiko for, at nogle få knækker.

Så hav nogle stykker i reserve.

Hvis du ikke har reservefliser kan fliserne stabiliseres ved at feje mere fugesand ned mellem fliserne og ved at slå let på dem med en gummihammer.

Læs eventuelt mere om vibrering af fliser og fliselægning her:

www.jordgrus.dk/laeg-selv-dine-fliser/

8 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juli 2015 kl. 18.21

Fint med dine gode råd, Jakob - men du må ikke reklamere i trådene, så du skulle nok have droppet linket til din egen forretning...

9 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juli 2015 kl. 9.24

Det er et fint råd Jacob. Jeg kan ikke se nogen reklame, hvis man giver et godt råd ud fra en professionel viden. Det er der jo så mange andre der gør uden tanke for egen vinding.
Ingeborg

10 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 21. juli 2015 kl. 13.12

Jeg har nu læst Jacob Bloch Ehlers meget informative hjemmeside. Han fortæller blandt andet at man kan spare mange penge ved at gøre arbejdet selv! Det er jo ikke ligefrem nogen reklame.
Jeg skal ikke have lagt fliser, men det var interessant læsning. .....og så er der mange gode råd og billeder. Tak for en fin hjemmeside om en væsentlig ting, når man har hus og have!
Ingeborg

11 af 11 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 22. juli 2015 kl. 17.26

Fugesandet bliver man blot vevd med at feje ned i rillerne, så længe det synker.

Nyt svar til emnet »Stampe 30 × 60«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Stampe 30 × 60

Søg:

St�t Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider