Forum

Ukrudt efter manuel fjernelse af alt

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Jeanie E., 18. juli 2015 kl. 11.22

Goddag derude! :-)

Nogen af jer vil nok synes dette er et spørgsmål der bærer markant præg af mig og mine amatør-agtige egenskaber udi havekunsten. Jeg er lige startet - så bær venligst over med mig :-)

For ca. 4 uger siden fjernede min kæreste og jeg manuelt alle gevækster, planter, græs og lignende fra vores forhave.
Her 4 uger efter ser det ud som billedet vedhæftet. Det er nogen planter med mælkebøtte-lignende blade, men uden blomster umiddelbart.
Mit spørgsmål er så nu, hvordan søren vi får bugt med det, så vi kan få lagt fliser.

Græsset der ses i baggrunden er vores nabos.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)

Mvh og god weekend,
J. Egedal

1 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Ingeborg Hansen, 18. juli 2015 kl. 12.05

Hej,
Tag fat i en spade og vend jorden. Pil alle rødder fra, forbered jorden med sand osv. så er I klare til at lægge fliser. Al begyndelse er svær og man lærer hen ad vejen.
Google vedr. lægning af fliser. Det kommer jo lidt an på hvad fliserne skal holde til. Kørsel med bil eller lettere trafik på gåben.
Held og lykke - med sved på panden
Ingeborg

2 af 2 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Lars Holt, 18. juli 2015 kl. 12.20

Hvis der skal være plads til grus og fliser kan det godt se ud, som om der skal graves noget af.
Fjern ukrudtet (igen), komprimer jorden og læg en ukrudtsdug på, unden I lægger grus og fliser.

Nyt svar til emnet »Ukrudt efter manuel fjernelse af alt«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Ukrudt efter manuel fjernelse af alt

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider