Forum

Oregano

  Skriv nyt svar | Rapportér

Skrevet af: Johanne S., 20. juli 2015 kl. 17.36

hej, jeg er ret ny herinde, men here we go ;-)
jeg har i april måned plantet min oregano, og nu står den rigtig flot, dufter og blomstre, men men men...
k og ve, den begynder og "visne" i bunden, og bundbladene er gule, jorden har hvide "pletter".. hjælp en kvinde i nød...

1 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Karen Andersen, 20. juli 2015 kl. 18.19

prøv at klippe den ned (eller noget af den)
det vil stimulere ny vækst
hvide pletter?kan det være kalk, hvis du vander med ledningsvand?

2 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S., 20. juli 2015 kl. 18.21

vander med en flaske, vandhanevand, men har lige i dag 'studset' den lidt.. tak for svaret

3 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juli 2015 kl. 19.34

Står den frit udplantet i jorden? For så bør det ikke være nødvendigt at vande, med mindre der er ekstremt tørt...

Jeg kan ikke få øje på noget på dit billede, som giver anledning til bekymring - men krydderurter bliver altid flotte af en tur med saksen efter blomstring.

Kunne du ikke tage et billede af de hvide pletter på jorden? Den kan jeg ikke lige gennemskue :)

4 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S., 20. juli 2015 kl. 19.46

De står i krukke, og her er billede. Kan det være mug?...

5 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 20. juli 2015 kl. 20.11

Jeg har ikke lige et bud på det hvide - men pas på, at du ikke får overvandet den. Det kan være en årsag til lidt gule og visne blade. Og måske også det hvide - mug eller svamp?

Hvis krukken ikke er meget stor, så væn dig til lige at løfte på den, når du vil vande. Så vænner du dig hurtigt til at mærke, når den føles let og skal vandes :)

6 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Johanne S., 26. juli 2015 kl. 10.40

Anja Egeriis, må jeg tage et billede af dit fine svar og dele det på en lukket facebook gruppe? Skal noget undlade dit navn og billede hvis du gerne vil have det?.. Har nemlig fået mange spørgsmål om det med oreganoen, og vil gerne vidergive dit råd..
Hilsen Johanne

7 af 7 Skriv nyt svar | Link | Rapportér

Skrevet af: Anja Egeriis, 26. juli 2015 kl. 11.20

Det er helt ok - både med og uden navn :)

Nyt svar til emnet »Oregano«

Du skal være logget ind som bruger, før du kan deltage i forummet på Havenyt.dk. Er du ikke allerede oprettet som bruger, kan du oprette dig som bruger her.

Brugernavn (e-mail-adresse):

Her er du: Forsiden > Forum > Byhaver > Oregano

Søg:

Støt Havenyt.dk

Til forsiden…

Besøg Landsforeningen Praktisk Økologis hjemmesider